Morgonstund har guld i mun

Hej!
Veckorna bara flyger fram och man lever i ett ekorrhjul. Veckorna går så snabbt att man knappt hinner reflektera över vilken dag det är. Svårt att hålla reda på om det är tisdag eller torsdag. Det finns dock guldkorn i vardagen och för mig är det absolut lördag morgon. Inga krav, inga måsten att stiga upp. Är verkligen ingen morgonmänniska och kan ligga och dra mig länge länge. Jag har nu utarbetat en väl fungerande procedur som sker varje lördag. Ställer klockan på 9:30 ibland 9:00 och när jag vaknar vänder jag mig mödosamt till höger trycker på snooze, greppar snusdosen och lägger in en prilla Göteborgs Rapé, vänder mig tillbaka till ryggläge och tar ett fast grepp med vänsterhanden om klockspelet och sen är det bara att ligga där och dåsa. Inga problem i sikte bara ren och skär njutning. När jag sen stiger upp är det en simpel frukost för fokus ligger redan på viktigare saker än föda. Det är ju som sagt lördag och det betyder V75 en annan av veckans höjdpunkter i min simpla tillvaro. Det analyseras djupt och omvärlden upphör att existera. Det är bara jag och sju avdelningar med hästar som utgör omvärlden. Sen går det visserligen alltid åt helvete senare under dagen men vid inlämnandet av raden är man odödlig och har redan sett ut det sjustjärniga hotellet i Dubai som nästa resmål. De gånger man vinner är det emellertid en överraskning om det räcker till månadskortet på SL.
 
En inblick i mitt rock ´n roll leverne fick ni här. Dags att ladda, imorgon är det andra omgången av korpen och Hilton Blue Saints är på väg mot toppform.
 
Over and out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0