IKEA

Hej!
Idag tog mig med viss ångest till IKEA i Kungens Kurva. Detta är ingen butik jag högaktar direkt men nu var jag så illa tvungen att åka dit. Naturligtvis var det proppfullt med folk så man fick passa hälsenorna från att bli påkörda av folk med fyndlusten i ögonen. Själv är jag ytterst målinriktad när jag ger mig ut på sådana här äventyr. Spontaninköp existerar inte i min värld utan jag köper det jag bestämt innan. Har förmodligen lätt autistiska drag för har jag en plan följer jag den slaviskt och skulle jag vara tvungen att göra en avvikelse drabbas jag av panik. Jag skulle köpa en madrass till bäddsoffan och jag läste av kartan och gick raka vägen dit där de skulle finnas och inte en blick slängde jag på några andra varor.

På IKEA fanns det naturligtvis en massa lyckliga par som spanade på potentiella inköp till kärlekslyan. Det gullades och klämdes och jag drabbades av akuta kväljningar. "Det kan väl du montera upp älskling, du som är så duktig" sa en tjej och strök sin pojkvän ömt över kinden. Man kunde se hur han växte två centimeter direkt. Överallt fanns de men i vissa fall var det tydligt vem som bestämde. Mannen skötte vagnen och plånboken men uppträdde i övrigt som en kuvad gammal Labrador. Jag hastade genast därifrån och njöt av känslan att kliva in i min tomma och tysta lägenhet.

Over and out!

Kommentarer
Postat av: Henke penke

Måste ju erkänna att vi har exakt samma smak om just butiksorter som IKEA. Långt ifrån min favoritbutik de där alltså..

2011-02-28 @ 21:12:01
Postat av: Fatima

Johan Johan Johan.....Tycker du verkligen att det är okej att du passar på att åka till Ikea när jag inte kan följa med? Jag känner mig MYCKET sårad.

2011-02-28 @ 21:33:46
Postat av: Johan

Fatima, varför tror du jag passade på? Vi hade förmodligen gått där än annars.

2011-02-28 @ 23:15:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0