Kapad

Hej!
Igår satt jag här och njöt av Vinterstudions inträde i den dystra vardagen. Planerna för kvällen var att inte göra ett skit. Bara avkoppling och själavård. Detta var jag inställd på och när jag väl har ställt in mig på något så brukar jag inte ändra mig. Men så ringde Jocke och lät så ynklig och sällskapssjuk. Jag hade en avog inställning först men den lille gossens ynkliga äskande om att jag skulle följa med till en irländsk pub gjorde att jag bevekade mig. Det ångrar jag inte för maken till skön stämning var det längesedan jag var med om. Det var livemusik där de spelade irländsk folkmusik. Ruskigt skön musik och det klappades händer så handflatorna smärtade kraftigt.

Under kvällen så uppdagades det tyvärr en annan sak som inte är så rolig. När jag självsäkert och med uppblåst bringa skulle gå fram och beställa i baren fick jag ett besked som gjorde att den uppblåsta bröstkorgen sjönk ihop till en sådan där skrynklig ballong där luften håller på att gå ur. När jag lämnade fram mitt guldkort med ett överlägset flin meddelade bartendern att det inte fungerade. Jag började flacka med blicken och det överlägsna flinet övergick till en patetisk grimas. Jag rusade iväg till närmsta bankomat men samma besked där. Så jag fick nedlåta mig till att bli bjuden under kvällen och jag som annars brukar bjuda laget runt i hela baren. När jag kom hem så kastade jag mig över datorn och in på internetbanken och se på fan, jag hade 35 kr kvar på kontot. Började genast leta i de senaste transaktionerna för att se vad som hade hänt. Jag hittade tre transaktioner på sammanlagt 3500 kr som jag aldrig har gjort och de var dessutom omräknade från euro. Så den omedelbara kontentan av detta är att någon småaktig jävel har kapat mitt kort och sen levt loppan någonstans ute i Europa. Jag kände mig brutalt rövknullad av detta faktum, så nu börjar jakten att få tillbaka dessa kära slantar. Detta är något som man omedvetet resonerat att det händer aldrig mig men nu är det ett faktum. Fy fan säger jag bara.

Over and out!

Kommentarer
Postat av: Mats

Fan va surt!! Jag lider med dig Johan. Pengarna lär du ju dock få tillbaks iallafall.

2010-11-21 @ 18:56:20
Postat av: Fatima

What?? Fy fan vad irriterande! Har ju säkert blivit skimmat nångång under din resa...Tur att det inte rör sig om nån jättesumma....och som ovanstående redan nämnt så får du ju tillbaka pengarna av banken.

2010-11-21 @ 19:18:09
Postat av: Kungen

Drabbar ingen fattig!!!!!!!!!

2010-11-22 @ 12:37:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0