Nya Jobbet

Tjena på er alla jävla lantisar som läser det här!
Jag bor numera i huvudstaden och har lämnat det lantliga livet bakom mig. Om sanningen ska fram så kan jag inte förstå alla som bosätter sig i små hålor på landet. Det är ju i Stockholm det händer!!!
Två dagar har avverkats på det nya jobbet och det är en hel del att lära sig. Joakim som på ett väldigt tydligt sätt ser sig som min chef tar varenda tillfälle i akt att få utöva sin makt. Jag är så långt nere i skorna att jag bugar djupt varje gång jag ser honom. Han lyssnar enbart på tilltal som "chefen", "boss" etc. Han låter mig inte tro att jag är något och varje tillstymmelse till eget initiativ möts genast av förmanande tal och pekande med hel hand. Just nu håller jag på att lära mig datasystemet och tro det eller ej men idag lät Joakim mig svara i telefon. Han stod och hängde över mig med ond blick och jag svarade med darrande röst och svettiga händer. Men efter samtalet berömde han mig och tillät mig för första gången att gå på toaletten, "Det har du gjort dig förtjänt nu" sa han och kluckade gott efteråt.

Nu sitter jag här ensam i lägenheten ute i Solna eftersom min värd Stefan är ute på stan och ränner med en dam. Här får jag sköta matlagning och disk medans han är ute och förser sig med kvinnlig fägring. Allt har fungerat bra hittills och jag känner absolut ingen ånger att jag hoppade på det, och allt det jag skrev om Joakim hoppas jag ni tar med en näve salt, han har faktiskt varit snäll och hjälpsam.

Over and out

Kommentarer
Postat av: Glenn

Inte kan man väl ta något du skriver med en näve salt?

2010-05-05 @ 08:41:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0