Match

Hej!
Igår spelade vi träningsmatch mot Bankeryd på konstgräset i Jönköping. En skön vårstorm blåste in från Vättern och luften var frisk och härlig. Man blir som en kalv på grönbete när man kommer ut på gräset. Fast om jag var en kalv igår så var det en med vissa defekter för det var helvete vad seg jag var. Jag är inte någon Usain Bolt i vanliga fall men igår gick det extremt trögt. Jag kände det redan från minut ett att det skulle bli en jobbig match. Benen var sega som ett stort hubbabubba och när jag skulle ta i och försöka springa fortare så hände det absolut ingenting men jag beslutade mig ändå att jag ska fan kämpa. Trögheten gjorde att jag inte kom upp i press som jag borde och ofta var steget för sent in i närkamper och jag vet vad vår boss tycker om att man inte kommer upp i press. Bankeryd spelar i div 4 och är ett skickligt lag. Vi höll dock jämna steg med dem och tog t.o.m ledningen i början på andra. Men sedan gjorde de tre mål efter fasta situationer så dagen slutade i moll ändå.

Idag har jag varit och träffat min jobbcoach. Som vanligt så får man inte reda på något nytt och jag som är en sådan bildad ung man vet ju allt så jag är svår att överraska. Mats ringde under tiden och bönade och bad om att jag ska komma tillbaka till Kongsberg. Jag var obeveklig och ställde en rad krav för att ens ta det under övervägande. Men till slut så kunde jag inte stå emot hans snyftande jag är ju dock enbart en människa bestående av kött och blod. Så på måndag är jag tillbaka igen, hurra!! Men får jag jobbet i Stockholm så tar jag det och då upphör min anställning på Kongsberg. Passar bra eftersom Joakim sa att den tjänsten skulle tillsättas från 1 maj och då hinner jag få en månadslön som jag kan bränna på champagne på Stureplan.

Idag äntligen fick jag beskedet från a-kassan att jag får pengar av dem. Det har ju bara gått tre månader nu. De har kört med en utnötningstaktik för att få mig att ledsna och hela tiden krävt nya kompletteringar istället för att första gången berätta vad det är de vill ha. Men mig övervann de inte och jag ser det här som en seger mot överheten likt siouxindianernas seger över General Custer vid Little Big Horn.

Nu ska jag planera min del av dagens träning.

Over and out

Kommentarer
Postat av: Benny

Ooooh du svaga människa... KONGSBERG ÄGER DITT LIV!!

2010-03-22 @ 18:17:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0