Ännu en dag

Hej!
Ännu en dag har passerat och jag har sannerligen haft fullt upp idag. Coach Persson satte mig på ett viktigt uppdrag som jag via ett par samtal löste med bravur. Sen har jag postat ett brev och varit hos Glenn och fikat. Nu sitter jag här helt utmattad efter en hektisk dag. Fick hälsa på Glenns lille son Oliver och det är fantastiskt vilken inverkan små bebisar har på folk. Alla problem bara rinner av en och man bedåras av charmen.

Igår var det träning på gruset. Jag gjorde comeback efter min lite bögiga skada. Jag menar hur macho är det att vila för att man har brutit en nagel? Nåväl det gick hyfsat även om jag inte kunde slå några vidare crossbollar eftersom varje gång jag drar till bollen så träffar jag min ömmande tå. Men det var bra fart på övningarna, ett flödande passningspel som gjorde att Persson gång på annan vrålade halleluja. Vi avslutade med en konditionsbana som var mer än lovligt mjölksyrebildande. Fast det är en skön känsla efteråt när man tagit ut sig även om man lider under tiden.

Mina problem med att hitta ett arbete kan snart vara ett minne blott. Igår väcktes jag av ett telefonsamtal tidigt tidigt på morgonen. Det var min gode vän Joakim som kvittrade glatt som en lärka i den andra luren. Han erbjöd mig guld och gröna skogar och lovade ett liv i stor rikedom om jag bara tackade ja till hans erbjudande. Så nu ska jag på arbetsintervju nästa fredag i och håll i er nu, Stockholm! Hur ska en bondpojk som jag klara mig i storstaden. Jag är blåögd och naiv och som den människoälskare jag är litar jag blindt på alla människor. Det ska bli spännande iallafall, bara ett problem återstår, jag ska få jobbet också.

Nu blir det en kväll med Mästarnas mästare och Champions League. Jag behöver ta igen mig efter en sån här jobbig dag.

Over and out

Kommentarer
Postat av: Jonas

Klart du ska upp hit till Stockholm=)Kanske blir ett bra sandhemsgäng i storstan denna sommaren om Henke också flyttar hit.

2010-03-17 @ 12:33:16
Postat av: Jennice

Vad är det för jobb du sökt?

2010-03-20 @ 19:19:43
Postat av: Johan

Jennice - jag kommer isåfall att bli arbetskamrat med din kusin Joakim

2010-03-20 @ 20:09:58
Postat av: Lina

Hallå Johan! Jag önskar dig verkligen lycka till på intervjun hos min käre bror. Jag tror du skulle klara dig galant i huvudstaden! Kramar Lina

2010-03-22 @ 12:53:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0