Svensexa

Hej!
Nu har vi då genomfört det vi planerat så länge nämligen svensexan för David. I lördags morse på midsommardagen klev vi upp mitt i ottan för att överraska David. Jag, Putte, Samuel, Glenn och töntJocke lämnade Sandhem kl 6 på morgonen. Sara, Davids blivande fru hade berättat att David gett upp om oss. Han hade krypit upp i hennes famn och gråtandes och sagt att "jag trodde de var mina vänner men de skiter i mig". Nu låg han där och sov inte ont anandes när han plöstligt blev överfallen av hans barndomsvänner. Vi slängde på han en dräkt som visade mer än den döljde men David är stolt över sin kropp och visade mer än gärna upp den.

Han började med lite uppdrag på stan. Det var många sneda blickar framförallt från äldre damer men David tog ingen notis om detta utan stövlade på med sedvanlig pondus. Han briljerade när han ordnade armbrytstävling mellan två norrmän. Lika briljant var han dock inte när han skulle ner och göra 20 armhävningar inför publik. Det var mycket stånkande och ett knallrött ansikte när han segade sig upp med sina späda håriga armar. Vi hade verkligen sagolik tur med vädret och Göteborg visade upp sig från sin bästa sida.

Vi drog vidare till en danskurs. Där en glad kvittrande göteborgska skulle vara vår ledare. Vi skulle dansa latinodans till Ricky Martins She bangs. Ett gäng mer stelhöftade killar är nog svårt att hitta och när det blev salsa så blev kulturkrocken allt för stor. Vi gjorde även kullerbyttor och här höll vi på att få ringa ambulansen när Jocke var nära förlamning efter en hård duns i golvet. Ett mer osynkat dansgäng har nog sällan skådats och när vi skulle flaxa med armarna såg det mer ut som ett gäng som håller på att drunkna än erotisk latinodans. Men det var jävligt roligt.

Sedan skulle David spela in She Bangs på skiva så vi begav oss till en musikstudio. Här överraskade han positivt, jag hade sett fram emot att få höra en sång som påminner om när man stryper en katt. Men David sjöng med inlevelse och i slutet skrek han ut sin innerliga kärlek till Sara. Efter denna sagolika sångupplevelse så tog vi det lugnt på båten vi bodde och njöt av vädret med tillhörande dryck och trevligt umgänge.

En fantastiskt trevligt dag som bjöd på mycket skratt och trevliga minnen. Bilder kommer senare från detta spektakel. Nu ser vi fram emot lördag när David och Sara äntligen ska ingå det heliga äktenskapliga förbundet med Gud. Undertecknad ska vara bestman vilket är en stor ära.

Over and out!


Kommentarer
Postat av: Mia

Härligt de låter!! Jag hoppas verkligen att ni hade de roligt,vilket jag självklart tror när de e ni grabbar som gör något.. :P

Ha de jätte bra på lördag och hälsa David från mig!!



// Maria W

2010-06-28 @ 23:09:10
URL: http://nightwish86.blogspot.com
Postat av: Jocke Löfwing

Du kan va en tönt! ;)

2010-06-28 @ 23:58:28
URL: http://runandroxtothetop.blogg.se/
Postat av: Henke penke

Det låter som om att ni hade en helt fantastiskt dag. Jäkligt tråkigt att jag missade detta spektakel kan jag erkänna. Kommer nog att sitta o fälla en liten tår imorn då det heliga ska hända. Hoppas att ni får en magisk dag imorn alla som deltar. Kramar på er ALLA

2010-07-02 @ 09:06:42
Postat av: Simi

Otrolig trevlig dag som bjöd på mycket skratt...

Vi saknade endast henkan, men "paret Moberg/Löfwing" kontrade istället med sedvanligt kärleksgnabb... "du kan va en..." är lika inpräntat i våra huvuden som vackert väder idag!

Ovanligt snällt skrivit Mobban, dålig dag? Saknar lite om pinoccio etc...



Ha´t gött / Simi

2010-07-02 @ 17:49:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0