Löptest

Hej!
Jag kör en dubbel idag för att hylla alla miljoner fans där ute som läser det här.
Nu jobbar jag på kansliet för Midnattsloppet och är omgiven av friidrottare. Det är det enda det pratas om och jag känner inte att mina meriter är något att ta upp när man har landslagsidrottare runt sig.
Har ändå börjat ta tag i min kondition nu när jag har så nära till bra löpspår. Jocke hetsade igång att jag skulle göra ett löptest på 800m som är hans paradgren. Jag som är svag och saknar motståndskraft mot sådana här hetsningar sa ja till slut och igår så skedde det. Jocke kom ut hit med ett hånfullt leende och sa att "nu är det dags hehe". Konditionen är inte på topp just nu men det var lite grejen också för nu ska jag köra löpning i sommar och se hur mycket man kan förbättra sig.
Vi joggade iväg mot idrottsplatsen och jag blev allt osäkrare och tänkte "va fan har jag gett mig in på".
Efter uppvärmning så var det då dags, Jocke kallade till start och var nära att smita ut genom stängslet för att slippa det. Jocke gav mig tipset att inte gå ut för hår "du måste ha nåt att ge på sista varvet" var hans förmanande ord. Jag gjorde naturligtvis precis tvärtom. Första halvvarvet kändes bra, jag svävade fram över banan, mycket gracilt och estetiskt vackert. När jag kom upp mot första varvet med tiden 1.13 hade mjölksyran börja slå till och det ganska rejält. Min tanke just då "hur fan ska jag ta mig i mål med äran i behåll". Första halvvarvet på andra varvet gick rejält långsamt och jag led verkligen, in mot sista kurvan så var jag helt slut och då var det 200m kvar. Det låter inte så långt men det kändes som en evighet. In på upploppet så sprutade mjölksyran ur öronen men jag bet ihop, kopplade bort smärtan, det bara tjöt när jag andades och jag stapplade till slut in på tiden 2.40 en minut från världsrekordet. Inget att skryta med direkt och det har jag nog allt fått höra idag. Jocke tog fram all möjlig statistik och kluckade hånfullt och nedlåtande.

Det finns lite att jobba på men det är bara att kämpa på. Om en månad är det nästa test och då ska jag ha gjort framsteg. Jag måste ha nåt att tävla mot och nu är det mig själv jag tävlar emot. Sämre motståndare går inte att ha.

Over and out!

Kommentarer
Postat av: Hanna B

Haha, du är rolig! Jag måste ändå säga att jag är imponerad av din tid - en minut från världsrekord är väl inte så illa ändå?! Jag hade fått krypa sista biten in i mål...

2010-06-10 @ 21:10:08
Postat av: Johan

Det är inget att skryta med Hanna

2010-06-10 @ 21:59:59
Postat av: Jocke

Vill bara tillägga att statistiken jag tog fram var från fjolårets flickor 14 år. Där hade 20:e tjej 2.26...Skämt och sido, Mobban gjorde bra ifrån sig, kämpade hela vägen in i kaklet. Det kan bara bli bättre nästa gång!

2010-06-10 @ 23:23:24
URL: http://runandroxtothetop.blogg.se/
Postat av: Johan

Jag ville hålla statistiken anonym Joakim.

2010-06-11 @ 09:55:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0