Den senaste tiden

Hej!
Efter att ha fått en lidersk knäpp förra veckan och levererade tre blogginlägg tre dagar i rad så har det nu varit lugnt i en vecka igen, men nu är jag här igen. Har varit ganska aktiv den senaste tiden och inte bara legat på sofflocket och pillat mig i naveln. Jag tänkte nu sammanfatta den senaste tidens aktiviteter.

I fredags så var det den traditionsenliga fredagsrundan på Stockholms barer. Jag och Steve brukar göra det varje fredag. Den här gången ville även Jocke vara med. Inför detta kände jag viss ambivalens eftersom Jocke är en ciderkille som sitter och kissar och rakar benen. Men han chockade när han bjöd på whiskey på sin balkong och det var verkligen fin whiskey också. Där satt vi och smuttade på whiskeyn med utsikt över Stockholms skyline. Mycket vackert! Vi drog till Medborgarplatsen där de har väldigt sköna uteserveringar men tyvärr var vi inte ensamma om att tycka det. Vi fick dock till slut ner arslet på varsin stol efter många om och men. När Jocke och hans löparpolare Magnus kastade in handduken vid midnatt drog jag och Steve på klubb. Det var fram med pickadollerna och snitsig dans. Men eftersom det var fredag så satt arbetsveckan i kroppen och tröttheten gjorde sig påmind. Så jag hoppade på nattbussen mot Haninge. Där var det stört omöjligt att hålla sig vaken så jag somnade. Jag sov som en klubbad sälunge och nästa gång jag tittade upp så hade bussen stannat men i Västerhaninge. Hade med andra ord missat min hållplats och det rätt rejält. Så det var bara att kliva av och börja traska hemåt. Det kändes som det var det sista jag behövde i det läget. Det var säkert över 5 km hem så jag var hemma strax efter kl 5. Lördagen blev av förklarliga skäl en lugn historia så det finns inget att nämna därifrån.

Söndagen var det dags för nya aktiviteter. Jocke som är en man som inte gärna sitter still tjatade med mig på att paddla kajak. Ja varför inte tänkte jag och hoppade gladeligen i kajaken. Den jag paddlade med, Jockes kompis Erik hade dock vissa problem. Han är nämligen 214 cm lång så ni förstår ju att det var vissa problem för han att komma ner i kajaken. Eftersom han satt längst bak så skulle han sköta rodret och det görs med fötterna. Men nu var det så att pedalerna inte kunde dras så långt bak. Det gjorde att kajaken blev väldigt svårstyrd och vi drev hela tiden åt vänster. Det ledde till att vi höll på att bli rammade av en båt så jag fick hoppa bak och styra upp det hela. Vi paddlade runt Kungsholmen och Stadshuset, oerhört vackert och överallt utmed vattnet låg folk och solade och badade. Vi hade första parkett att spana in alla brudar som låg och solade sina lemmar. Det gjore vi också sen. Fantastiskt att man mitt i huvudstaden kan bada i vattnet. Jag skulle inte direkt hoppa i Themsen om man säger så.

Igår var jag för första gången på Allsång på Skansen. Det första som slog mig när jag kom dit var att allt var mycket mindre än vad det ser ut i tv. Man har ju hört att man måste vara där i flera timmar innan om man vill se nåt. Vi kom en kvart före det skulle börja och vi kom ganska nära. Hamnade precis bakom alla vrålande fjortisar som hade laddat sina strupar för att Darin var där. Själv tjöt jag likadant när Timotej äntrade scenen. Sen kom jag på mig själv. "Va fan äckelgubbe de är ju 10 år yngre än dig gamle skäggfarbror". Jag stod snett bakom dem så jag hade bra utsikt hehe.

Idag inleddes min korta semester, har bara tre dagar på hela sommaren. Jag tänkte utnyttja den genom att få lite sol, har ju suttit inne på ett kontor och tryckt nu när solen har stekt så jag ger bonnabrännan ett ansikte. Men nu ska den bort. Jag gick ner till sjön här i Haninge, där låg jag och stekte och läste Dostojevksij. Kände mig oerhört intellektuell, sofistikerad och belevad (naturligtvis en illussion) och jag började genast se ner på de andra som låg och lästa simpla blaskor som Se och Hör och annat skit. Så nu är jag istället för lakanvit, grisskär i hyn. Blev även ett intervall pass på löparbanan nu i kvällningen. Men fy fan, jag knäckte mig totalt. Man ska inte sola en hel dag om man ska träna. Det kändes bra till en början men i slutet kom verkligheten ikapp mig. Jag var för dåligt förberedd med vätska. När jag var färdig med träningen och skulle gå hem så var det knappt att jag klarade det. Kände mig svimfärdig, illamående och det flimrade för ögonen. Så den största kampen idag var att ta sig hem. Trodde ett tag att jag aldrig skulle klara det. Jag mådde verkligen skit och kollapsen var nära. Men jag tog mig hem och började bälja i mig vatten. Nu ska jag fortsätta fira min semester. Imorgon kommer det nygifta paret Strängby upp och Putte med familj är redan här så det är sandhemsinvasion i Stockholm nu.

Over and out!


Kommentarer
Postat av: Henke penke

Dax att skriva nått nytt kanske??.. :)

2010-10-29 @ 19:44:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0