Ålderskris

Hej!
Min vän och kollega Joakim ringde igår när jag låg här i soffan och päste. Han undrade om jag var sugen på att följa med ut och jag var inte svårövertalad. Han bjöd även in till en väldigt sofistikerad whiskeybjudning som lite uppvärmning. Att sitta och smutta på en god whiskey i goda vänners lag är sann livskvalité i min värld. Vi drog sedan vidare till Skrapan på Söder i Stockholm. Eller skrapa och skrapa, jag och Steve som för en månad sedan stod på toppen av Empire State Building fnös på ett nedlåtande sätt åt det faktum att de kallar det Skrapa. Vi som är vana vid Manhattan tyckte mer det såg ut som en vanlig villa. Jag beställde på ett symboliskt och överlägset sätt in en Manhattan för att visa vilken världsmedborgare jag är.

När vi satt där och drack i godan ro slog det mig helt plötsligt, "fan idag är det exakt 15 månader till jag fyller 30". Jag blev genast nedstämd och de andra kluckade gott åt min olycka. Jocke började raljera friskt och jag satt där som ett fån med tom blick och bara stirrade ut över Stockholm. När vi gick vidare till nästa ställe var det med tunga och molokna steg jag hasade mig fram. Väl där inne gjorde jag allt för att motbevisa att jag är så gammal så jag släppte på handbromsen och släppte loss rejält på dansgolvet. De andra besökarna tittade chockat och storögt på den här bindgalne farbrorn som med ett intensivt flaxande med alla lösa lemmar försökte få dessa rörelser att likna dans. Tyvärr gjorde sig åldern påmind och jag kastade in handduken redan strax efter kl 1. Ett tappert försök att verka ung liknade mest ett desperat rop på hjälp från någon som håller på att drunkna. Det är bara att inse att man är förbrukad och på väg utför.

Over and out!

Kommentarer
Postat av: Lina

Johan du är en man i dina bästa år! ;)

2010-12-07 @ 11:58:37
Postat av: Mats

Jag läste om forskare som kommit på hur man kan föryngra liv, på riktigt. Håll ut Johan... snart är vi 15 igen! =)

2010-12-07 @ 18:40:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0