Vålnad

Hej!
Imorses vaknade jag med ett vrål. Jag låg och sov och när jag sover då sover jag verkligen, befinner mig i ett närmast komaliknande tillstånd. Nu föll det sig så att jag drömde intensivt. Jag var jagad av illasinnade, de ville mig inte väl och var ute efter att skada mig. Jag kämpade för att komma undan med livet i behåll. Plötsligt så vaknar jag till vänder mig om och ser en mörk vålnad stå i dörren. Jag vrålade rakt ut av skräck, nästan så att jag blev sängvätare, det som en gång tog mig ur det militära. Den mörka vålnaden började prata till mig: "Har du tidningen här nere eller?" Det visade sig att det var min far som letade efter och det här är jag inte stolt över, Hänt Extra som jag med iver och lust läst från pärm till pärm innan jag somnade.

Hänt Extra är lite av en personlig Bibel som jag alltid kastar mig över. Jag litar blint på att allt som står i den är sant för det är ju allt som står i tidningen eller hur? Jag tycker att Fadde är en fantastiskt intressant person och det måste han ju vara eftersom det skrivs så mycket om honom. Jag läser det och nån tillstymmelse till kritiskt tänkande över informationsflödet existerar inte eftersom journalister är en hedersam yrkeskår som aldrig förvanskar sanningen.

Over and out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0