Inne på slutspurten

Hej!
Ja det är mycket nu, nästa vecka är det inlämning av c-uppsatsen som avgör om jag kan lämna Högskolan Kristianstad med högt huvud eller med svansen mellan benen. Tankarna kretsar ständigt runt c-uppsatsen, håller den? har vi fått fram någon ny kunskap? har vi gjort tillräckligt? Jag och min kompanjon Micke har varit mycket effektiva den här veckan men frågan är om vår handledare är lika imponerad. Den akademiska världen är en värld för sig. Det räcker inte med att innehållet är bra, minsta felsatta punkt eller kommatecken måste ändras. Det är fan lättare för en elefant att komma igenom ett nålsöga än att komma undan med ett felsatt kommatecken. Varenda liten bokstav granskas.

Imorgon blir det först arbete med c-uppsatsen sen bär det av hem till Sandhem. Det har uppstått en del skador i fotbollslaget så då kallar de in sin egen Xavi för att få lite stadga på mitten. Skulle egentligen åkt och spelat Student SM i innebandy i helgen men nu fick vi en extra intervju imorgon till uppsatsarbetet. När bossen dessutom ringer och ber med sin väna stämma att jag ska vara med och spela kan jag helt enkelt inte säga nej. Efter matchen så ska jag släppa tankarna på uppsatsarbetet ett tag och ge mig ut och svänga mina lurviga. Ja svängaoch svänga, jag brukar mest likna en epeleptisk trana när jag gör ett patetiskt försök till dans. Det blir Sägnernas Hus och hör och häpna, Lasse Stefanz. Det är inget jag är stolt över men tar alla tillfällen i akt att bli berusad.

Over and out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0