Fint besök

Hej!
Idag får jag ett ytterst celebert besök av tre gentlemän från västgötaslätten. Nu har de visserligen spridit ut sig i landet men det västgötska ursprunget går aldrig ur dem. Daniel, Steve och Ohlsson ska bila ner till mig. Daniel och Steve åker ända från Stockholm bara för att få se min glada uppsyn. De tre bockarna bruse är egentligen så olika som personer så det är inte sant. Jag tänkte ta mig tid att presentera dessa herrar så ni får grepp om vad det är för nötter jag umgås med.

Jag börjar med den lilla bocken Bruse - Mattias Ohlsson, detta unikum, one of a kind verkligen. Hittar ni nån med ett större sportintresse så let me know. Han kan helt avskärma sig från sin omgivning för att se en kvartsfinal i pingis-sm. Lika flexibel som en autistisk person. Älskar att dansa även om det mest liknar ett desperat flaxande och bjuder gärna på mannekänguppvisning med sina senast inköpta plagg (förmodligen köpta i Ullared)

Mellanbocken Bruse - Steve, ser allt i svart. Vi brukar tävla i vem som är bittrast. Lika lätt att få igång som en atlantångare. Super gärna. Har ett vackert inre. Jobbar i filmbranschen, rör sig vant i de fina salongerna med filmstjärnor och dokusåpadeltagare. Som en leguan smälter han in i alla omgivningar utan att man ser honom. Har en brummande basröst som får kvinnorna knäsvaga. Vi två är nog de som är mest lika i det här gänget. Oerhört trevlig som inte gör en fluga förnär.

Den stora bocken Bruse - Daniel. Ser sig själv som en riktig alfahanne men är i själva verket en riktig toffel som lyder sin flickväns minsta vink. Den mest impulsiva människa jag känner, inte ens han själv vet vad han kommer göra härnäst. Skrev under fjolåret ett helt filmmanus som han nu föbrilt jobbar med att det ska filmas. Skulle folk läsa våra msnkonversationer skulle folk tro att vi inte var kloka. Vi kan sitta i säkert sju timmar på en dag och snacka på msn. Utan Daniel hade jag förmodligen hoppat av min utbildning. Han kan genom ett ögonblick bedöma en människa och se igenom dennes egenskaper. Sågningar och hyllningar men 9 gånger av 10 är det totala sågningar, en svårflirtad man. En av de roligaste män jag träffat.

Det kommer avhandlas det mesta i helgen. Allt från världspolitik till ytliga brudanalyser. Mycket analys kommer det att bli. Jag välkomnar i och med detta dessa herrar till en helg i hjärtat av Skåne.

Over and out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0