Match igen

Hej!
Det här har utvecklats sig till rena fotbollsbloggen och jag känner mig som en Henrik Rydströmwannabe, men nu är det min sista vecka hemma så sen kommer ni som avskyr denna konstform till idrott att slippa läsa om det på ett tag. Vi spelade match igår igen, den här gången mot Vartofta SK, ett lag som hör hemma i div 6. Vi körde ett kombinerat A och B-lag. Innan match så blev jag utsedd till lagkapten och det var inte en dag för tidigt. Genast blåste jag upp min bringa som den alfahanne jag är. Jag ser mig själv som född till ledare och tog uppdraget på fullaste allvar. Matchen då, ja det var väl kanske ingen klang och jubelföreställning, motståndarna var allt för dåliga för att det skulle bli det. Det var rena gåtempot och hafsigt spel till en början. Vi har några snygga kombinationer och gör 1-0 på en sådan. Vartofta spelar utan någon som helst tanke bakom vad de gör. Det är ganska svårt att möta sådana lag eftersom de är helt oberäkneliga. Någon struktur i deras lag kunde man överhuvudtaget inte skönja. Innan paus gör vi även 2-0.
 
I andra så rinner det iväg, vi är helt överlägsna trots att vi inte gör någon vidare insats. Vi har bland annat två 14-åringar och en 15-åring i laget och de kan inte ha blivit speciellt avskräckta inför att kliva upp i seniorfotbollen. Men till er pojkar kan jag bara säga att det kommer bli tuffare än så här. Matchen slutar 7-0 och jag var inte ens andfådd efter matchen men jag ledde mina styrkor likt General Lee och lät ingen slappna av. Alltid kul att få göra lite mål, det har ju varit lite dåligt med det hittills. Nu laddar vi för nästa match som blir min sista på ett tag, på lördag smäller det mot IFK Öxnehaga på Zinkens konstgräs i Huskvarna.

Over and out

Kommentarer
Postat av: EmelieLiljeberg - IDOL 2009

Go´morgon!

Hoppas allt är bra?

Kram

2009-03-26 @ 09:14:42
URL: http://lemondream.blogg.se/
Postat av: EmelieLiljeberg - IDOL 2009

Jo de är bra, men jätte trött

2009-03-26 @ 09:33:36
URL: http://lemondream.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0