Sol och bad

Hej!
Ja en något märklig rubrik så här i juletider där allt ska handla om klappar och falska julhälsningar. Igår tog jag med mig småpojkarna Ted och Joakim och drog till A6 Center, hade inte köpt en enda julklapp så det var hög tid att göra dessa inköp för att inte bli bannlyst för tid och evighet av familjen. Jag som efter förra helgen är van vid Stockholmsruschen tyckte det var glest med folk men det var andra som klagade högljutt över all trängsel. När vi ändå var där så passade jag och Ted på att ge oss själva var sin julklapp. Vi bokade en veckas semester i Egypten. Så nästa onsdag bär det av mot varmare breddgrader. Ska bli fantastiskt skönt att få ladda upp batterierna och få ny energi. Nu har man nåt att verkligen se fram emot. Byta ut 10 minusgrader och en massa snö mot 25 graders värme, magdansöser och beduiner känns som ett vinstgivande byte. Jag är ingen vintermänniska även om jag tycker att snö kan göra vårt landskap förföriskt vackert, åker inga skidor, varken utför eller slätt så jag har ingen större glädje av snön. Då föredrar jag att ligga vid poolen med en kall bira istället, det ger min själ betydligt större tillfredsställelse. Imorgon är det julafton, en lugn dag i matens och girighetens tecken.

Så nu mina vänner önskar jag er alla en riktigt God Jul!

Kommentarer
Postat av: Henke penke

Hoppas du hade en bra jul o inte blev bannlyst av familjen :).. Måste ju säga att du byter ner dig.. -10 o snö mot 25 grader o sol.. Det är inte nått bra bytte Zlatan.. ;).. Idag snöar det som fasiken här. Så imorn kommer det bli rolig åkning i skogen kan jag lova dig :).

2009-12-26 @ 10:48:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0