Historia

Hej!
Igår var jag med och skrev idrottshistoria. Det är inte första gången det sker, jag har ju klubbrekordet i Sandhems IFs innebandy för antal mål i en seriematch, 9 stycken närmare bestämt. Den här gången bevittnade jag dock bara det hela och mitt enda bidrag till rekordet var pengar och mitt närvarande. Var nämligen och såg den omtalade rekordmatchen på Nya Ullevi mellan Frölunda och Färjestad. Det slogs nytt europarekord 31 144 åskådare. Arrangemanget var ett trevligt initiativ men det organisatoriska runt lämnade en del övrigt att önska. Köerna ringlade långa och varje person skulle visiteras. Jag smög genast fram till en vacker kvinna och hon genomsökte mig med iver och tog mer än gärna på min välsvarvade kropp. Det var en fin kväll med klart väder och sträng kyla. Jag och David hade pälsat på oss men ändå frös vi som två kinesiska nakenhundar på en kvällspromenad i Sibirien framförallt om fötterna. De var som två isbitar och när vi gick från arenan så var det ren smärta att ta ett steg. Visiteringen för övrigt undrar jag var den var till för då det runt oss dök upp ett flertalet pluntor och whiskeyflaskor. Det var en gemytlig stämning på arenan och trots att jag som Färjestadsupporter hamnade mitt i Frölundaklacken så utsattes jag inte för ett enda glåpord utan göteborgsskämten haglade runt om oss. En mäktig upplevelse trots att resultatet inte var lika mäktigt.

 
Bevis för att jag verkligen var där.

Imorgon bitti styr kosan söderut mot Afrika och Egypten. En vecka med soldyrkande och det ska bli så förbannat skönt att komma iväg från den här kylan. Klockan 4.00 hämtar jag upp Ted med Polon och så drar vi till Landvetter. Får se om jag kommer över någon dator och kan uppdatera från öknen.

Tills vi hörs igen mina vänner vill jag önska er alla ett Gott Nytt År!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0