Påsken är här

Hej!
Ja då var det påsk igen och som med alla andra högtider i Sverige så ger majoriteten av oss blanka fan i varför vi egentligen firar det. Eller firar och firar påsken ska egentligen vara en sorgens högtid till åminne av Jesu korsfästelse. Vi svenskar kan inte fira en högtid utan att bli dyngraka, det ligger liksom i vår natur vad det verkar. Jag kan inte svära mig fri från synd i det fallet ty jag är också en syndare. Men inte den här påsken, ikväll på långfredagens tänker jag släcka ner min lägenhet, tända ett ljus och begrunda mina synder. Jag har köpt mig ett påskägg så jag slipper leta efter det för att bryta en löjlig tradition.

Var precis ute och gick i den skånska myllan, Skåne är ett vackert landskap med fin natur. Härlig värme ute och man ser hur knopparna är på väg att slå ut på träden. Vi går en härlig tid till mötes mina vänner och jag vill omformulera Karin Boyes dikt "Visst gör det ont när knoppar brister" till "Visst är det skönt när knoppar brister"


Glad Påsk!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0