Kärleken till sitt lag

Hej!
Idag blir det ett nördigt inlägg om kärleken och gemenskapen man känner till sitt fotbollslag. Jag lirar i Sandhems IF och vi ligger i division 4. Jag bor ju numera i Skåne men har ändå åkt hem för att spela med grabbarna. Jag har ställt frågan till mig själv om jag är riktigt klok som gör detta. De två senaste helgerna har jag åkt 108 mil för att sparka boll. För att förtydliga kan jag berätta att det är 27 mil hem.  Under de år vi har kämpat oss upp från division 6 till 4 har vi byggt upp en härlig stämning i omklädningsrummet. Efter träning eller match när man kommer in utpumpad så uppstår den här i det närmsta homoerotiska stämningen när unga adrenalinstinna män kommer in i omkldäningsrummet och låter kläderna glida av. Vi firar tillsammans när vi vunnit, vi skäller på varandra när det går dåligt, vi skrattar, skämtar och är nakna tillsammans. Det är sann lycka för en fotbollsnörd!

Kommentarer
Postat av: Daniel Lindberg

Nu börjar den här bloggen ta sig. Jag gillar den homoerotiska betoningen som känns väldigt mycket Freud, men även det rasande tempot i språket som bara en sann föreningsnörd kan förmedla i skrift. Du har fått en läsare här Johan

2008-09-12 @ 18:15:31
Postat av: Benny Andersson

Här har du fått en läsare till :-)

2008-09-15 @ 11:56:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0