Det går upp o ner

Hej!
Idag så beslutade jag mig för att ta en promenad uti den skånska myllan. Eftersom jag är uppväxt i skogen är det dit jag söker mig för att hela min själ. Det är en vacker miljö att vandra i, lövskogen är tät och tystnaden är påtaglig. Här finns inga prestationskrav utan man kan bara njuta. Jag känner mig lite som Adam i Edens lustgård på min vandring och jag njuter av tillvaron. Det susar bland träden, några fåglar kvittrar där jag traskar med bestämda steg. Det är så här det ska vara. Sen kommer jag tillbaka till civilisationen och verkligheten med en själ som är nyspäkt. Jag traskar in på ICA Kvantum, ett kommersialismens mecka och allt det jag fyllt min själ med under vandringen i skogen försvinner abrupt. Jag går med glödande ögon och saliven rinnandes i munnen fram till spelhörnan för här ska det vinnas pengar och direkt är kraven på prestation tillbaka. Sen hetsar jag hemåt för att ta tag i studentlitteraturen för att kunna leva upp till kraven på framgång och vid den här tidpunkten är Adam i Edens lustgård långt bort och kvar finns bara Johan i en ond, mörk och kommersiell värld.

Kommentarer
Postat av: Blatten

Vi lever i en märklig värld min vän.

2008-09-21 @ 22:59:44
Postat av: E

Ingenting går upp mot att tassa runt i skogen och infinna sig i denna totala frihet! Underbart! Synd att vi (eller inte jag) ofta glömmer bort skogen i denna kommersiella värld.

2008-09-22 @ 19:54:13
URL: http://bingelon.blogg.se/
Postat av: DIN IDOL..

HEJ JOHAN.. SKRIV NÄSTA GÅNG SOM EVA LIGGER I DET GRÖNA Å TRÅNAR EFTER DIG.. MVH BK

2008-09-25 @ 16:23:12
Postat av: Becca

Hej Johan! Becca från -uhm- (06/07)klassen här. Såg på FB att du bloggar nu. Vad roligt! Jag läser lite då o då. Hoppas allt är bra med dig annars. Kram

2008-09-25 @ 22:56:25
URL: http://www.girlautonomous.blogspot.com
Postat av: Vem tror du?

Utan ICA - ingen mat.

2008-09-29 @ 17:54:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0