Opponering

Hej!
Jag har varit väldigt inaktiv med mitt bloggande den här veckan. Har inte haft nåt av värde att skriva och då låter jag bli. Jag tror inte att det är av större allmänintresse att ta del av min gråa vardag. Men nu är jag alltså tillbaka för att stilla er längtan efter Johananekdoter.

Har kämpat hela veckan med vårat skolarbete i Personal och Hälsoekonomi som skulle opponeras idag. Vi satt tre grupper med välslipade sågklingor. Jag, Micke och Linda hade förberett en totalsågning av det ena arbetet vi skulle opponera på. Men eftersom vi alla tre är väldigt fina, timida och empatiska människor så ändrade vi lite i sista stund. Man vill ju inte skaffa sig fiender så här i sluttampen av utbildningen så vi friade hellre än fällde. Det var påklistrade leenden och hyllningarna avlöste varandra. Vi hade en trevlig stund med de andra grupperna och vår lärare och vi kände en stark samhörighet med varandra. Det var glada tillmälen och en gemytlig stämning. Vi fick mycket positiv respons för vårat arbete och det här är nog det arbetet under min studietid som jag lagt ner mest arbete på. Det har blivit lite som ens lilla bäbis och då vill man ju inte ha negativ kritik för då jävlar hade jag rest ragg och försvarat det med näbbar och klor. För att förtydliga så har min grupp gjort en hälsoekonomisk rapport på MA-Skåne som är en del av Region Skåne. Så nu är den kursen avklarad och man kan räkna in ytterligare 15 högskolepoäng till cv:et. Nu stänger jag av skolan totalt tills måndag då nästa kurs startar, och tyvärr är det Vetenskaplig Metod. Vi läste det även första året och det var nog fan det tråkigaste jag varit om. Blotta tanken på böckerna skapade en stark känsla av olust och total tristess minns jag. Men det är bara att tugga i sig. Bara 30 veckor kvar nu på utbildningen innan man ska ge sig ut i arbetslöshet och bidragstagande.

Over and out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0