Spännande natt

Hej!
Ja det valet gick ju som vi alla trodde och hoppades på. Den första svarta presidenten i USA. Ska bli kul att se hur länge han får leva, är nämligen helt övertygad om att han kommer att bli mördad. Nåt som har slagit mig under all den här mediahype kring det amerikanska valet är att vi har väl aldrig varit med om en mediarapportering som varit så partisk och avsaknad av objektivitet. Inte konstigt att nästan alla runt om i världen har hållt sina tummar för Obama. Hörde igår på tv att 60% av det som har skrivits om McCain har varit negativa artiklar och siffran för Obama är 29%. Det är ändå en rätt häpnadsväckande siffra. Media är den viktigaste opinionsbildaren och jag tycker allt att man ska kunna kräva att media håller sig någorlunda neutrala. Själv följde jag valet i soffan och med en euforisk entusiasm följde jag allt som hände på fyra olika kanaler. Man ville ju inte missa något. Ett tag bläddrade jag så frekvent mellan kanalerna att jag nästan fick ett epeleptiskt anfall. Kl 4 i morses släckte jag lampan då det såg ut att vara klart, så det var en sliten Johan som släpade sig ur sängen för att gå till skolan. Obligatorisk närvaro idag så man var så illa tvungen. Läser Vetenskaplig metod nu och det är så tråkigt att man nästan får självmordstankar. Tio veckar ska man tvingas genomlida med ett ämne som är totalt ointressant.  Nåväl detta kan te sig som ett I-landsproblem men man måste alltid ha nåt att gnälla över. Det är väl bara att bita ihop nu den sista tiden.

Au revoir

Kommentarer
Postat av: Masse The Man

Jag tror också att han blir mördad. 100 spänn på att en white trash-bonne från nån smutsig förort till texas kommer att knäppa honom. /Mats

2008-11-07 @ 19:25:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0