Henkan was here

Hej!
Då har Henkan lämnat Skåne och vi kan alla andas ut och gå tillbaka till vardagen igen. Vi inledde helgen med pizza och bio. Vi tittade på den nya Bondfilmen. Det var en besvikelse, saknade Bonds vanliga kvicka arroganta kommentarer, de tekniska prylarna och det var knappt inget pippande. Henkan somnade naturligtvis, vilket han ofta gör. Trots att det var längesen vi träffades så kändes det som att det var igår. I lördags skulle jag visa min vän det vackra landskapet Skåne, det slutade emellertid i ett antiklimax. När vi kommit en bit så började det lukta bränt. Vi stannade för att Henkan skulle pissa och då kom det rök från motorhuven. Direkt så såg jag tusenlapparna sväva iväg. När det kommer till motorer så är jag i det närmaste efterbliven så att försöka analysera vad det var som var fel hade varit helt meningslöst. Så det var bara att vända och åka hem för att börja supa. Som jag nämde i föregående inlägg så blev nivån på skämten lika lågt som befarat. På kvällen drog vi ut och valde Grand som vårt danspalats. Det man måste ge Henkan är att han inte ger upp trots att han får nobben. Han använder sig dock av något tveksamma metoder. En klassiker är att han petar tjejen i magen och när hon tittar ner så drar han upp fingret och petar henne på näsan. Det kan väl vara kul men inte för tredje gången, så jag fick ägna en del tid åt att gå efter och släcka bränder som höll på att uppstå. Tur att han är så liten, 164 cm och 60 kg varav minst 40 av dessa kilon består av hår. Hade jag gjort likadant hade jag förmodligen fått mig en rejäl omgång. Vi klarade oss utan några incidenter och kunde dra oss hemåt utan några blessyrer.

Sammantaget en mycket trevlig helg med mycket skratt och glada tillmälen.


Over and out


Kommentarer
Postat av: Henke penke

Haha.. aa du, mobban det var en görbra helg du.. O tur att du e lite av en brandman.haha.. Syns om några dgr igen :)

2008-11-26 @ 11:16:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0