Festligheter

Hej!
Då var man bakis igen då. Var på festligheter igår och jag kände mig ganska exklusiv på denna tillställning. Var nämligen ensam svensk på förfesten, resten var bosnier. Jag är en öppen och fördomsfri person som med glädje lapar i mig vad andra kulturer har att erbjuda. Nu är jag ju dock en person som inte tar alltför stor plats på sådana här tillställningar. Musiken som ljöd ur högtalarna var nästan uteslutande bosniskt och jag måste säga det att folket är trevligare än musiken. Det röktes nåt jävulskt i lägenheten vi var i så när jag kom hem stank jag som en rökt ål. Kvällen var mycket trevlig och det var en bra stämning. Ju längre kvällen led och alkoholen började göra verkan så blev jag så hänryckt att jag började tveka på min etniska tillhörighet, men så skulle det börjas dansa och då fick man ett abrupt uppvaknande och att jag är svensk stod utom alla tvivel. I början av festen så pratade alla det vackra språket svenska men ju fullare alla blev så övergick det allt mer till bosniska. Ett språk som inte har någon likhet med svenskan så jag fattade inte ett skit. Nermin min favoritblatte bad om ursäkt för kvällen något han inte alls behövde. Jag vet hur lätt det är att hamna i interna skämt. Jag fick också insikten i hur stark samhörighet detta folk känner med varandra och det är ganska förståligt när man tänker på vad de har genomlidit.

Sen drog vi till Teaterbaren inne i stan. Det verkade som alla överklassungar hade haft någon sammankomst för där satt de i sina soffor med flertalet helrör. Samtliga gossar hade likadana kavajer med något emblem som jag inte såg var det var. Den ena töntigare än den andre. De trodde naturligvis att det bara var att se ut en dam och sen gå och hämta henne. Jag är en man som i vanliga fall tror på diplomati före våld men i det här fallet ville jag bara spöa skiten ur dom. Det har naturligvis med min strikta socialdemokratiska uppfostran att göra där ingen ska tro att de är något. Men när jag ser sådana här töntar som är födda med silversked i munnen och inte gör något för att dölja det så äcklas jag. Men sammanfattninsgvis så var det en trevlig kväll.

Over and out

Kommentarer
Postat av: Anonym

Världsklass på dett inlägg Mobban!!!

2008-11-02 @ 21:42:03
Postat av: Haris

Bra svenska Johan, men jag vill se lite mer finslip på språket. Men jag tycker att du gör framsteg...:)

2008-11-04 @ 12:42:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0