En hyllning till Henric Wassberg

Hej!
På fredag får jag besök av min äldsta vän. Det är nämligen så att Henric Wassberg ska förära Kristianstad med ett besök. Jag och Henkan har ett långt förflutet, det började en dag i slutet av 80-talet när familjen Wassberg bröt upp från Lerum och flyttade till Sandhem. Jag var 6 år och satt på trappan och njöt av en glass när det kom en liten spelevink på cykel och då menar jag verkligen liten. Den här lille pojken bröt genast isen och sa: Hej Johan ska vi leka?
Redan på den tiden var jag skeptisk mot okända människor och min första tanke var: Hur fan vet han vad jag heter?
Det visade sig att hans mamma hade läst på våran klasslista inför lekis att det bodde en pojke vid namn Johan på samma gata. Nåväl jag bjöd in han i mitt hem den dagen och på den vägen är det. Vi har upplevt mycket tillsammans, genom åren, första skoldagen, bolldunken, konfirmationen, första fyllan, utlandsresor etc. Nu har vi glidit ifrån varandra rent geografiskt men den nära vänskapen finns där alltid. Vi har skrattat och gråtit tillsammans genom åren, mest skrattat för med Henkan är det inte många sorger. En öppnare och mer spexaktig person är svår att hitta. När vi umgås brukar skämtnivån vara provocerande låg, det är en nivå vi båda behärskar till fullo och slår du upp ordet göteborgshumor i uppslagsverket så hittar du en bild på Henric. Han har en ibland något naiv syn på livet kan jag tycka, allt är toppen och underbart något jag inte kan skriva under på. Men en mer harmlös och godhjärtad person är svår att hitta, man kan inte bli arg på pojken. Vi ska ut på lördag och det är något jag ser fram emot med något skräckblandad förtjusning, den gode Henkan har nämligen lite svårt att veta var hans gräns går när det gäller alkohol. Jag vet inte hur många gånger jag har burit honom och hur många gånger han blivit utslängd från krogen på grund av överförfriskning. Han är 26 år men med de fyllorna han haft så minns han bara 24 år av livet. Numera jobbar han i Kläppen på vintrarna och då som Troll för barnen. Det finns nog inte nån på jorden som är mer lämpad för ett jobb än han för det. Det man undrar är vem som är mest mogen barnen eller han.

Så nu välkomnar jag dig till Skåne Henric och det ska bli jävligt kul att du kommer och vi vet var skämtnivån kommer hamna.


Kommentarer
Postat av: Henke Trolle Wassberg

aaahhh Faan mobban man blir ju rörd alltså.. haha, aa lördagen kan ju sluta i katastof.. Men ska göra mit bästa för att undvika detta.. :). Ska bli så skojjigt att göra skåne med dig du!!

2008-11-19 @ 22:18:31
Postat av: Henke "Trolle" Wassberg

aaahhh Faan mobban man blir ju rörd alltså.. haha, aa lördagen kan ju sluta i katastof.. Men ska göra mit bästa för att undvika detta.. :). Ska bli så skojjigt att göra skåne med dig du!!

2008-11-19 @ 22:24:08
Postat av: Emelie

Ha en trevlig helg! =) ///*

2008-11-22 @ 10:30:09
URL: http://bingelon.blogg.se/
Postat av: Emelie

Hoppas att ni får en najs helg! =) Själv ska jag ut och plumsa i snön ^^ kram///*

2008-11-22 @ 13:53:01
URL: http://bingelon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0