Julrapport

Hej!
Ja då var julen över för den här gången. Det blev inga överraskningar den här gången heller utan, samma mat, tomten kom som vanligt och man har lagt på sig ytterligare hull. Vidare blev det fylla på juldagen precis som seden säger och som tradition så är det min vän Patrik som står för förfesten eftersom han fyller år denna dag. Vi var ett litet tappert gäng som samlades hemma hos honom. Genast började Patrik skrävla om hur mycket sprit han tål och att han kan dricka hur mycket snaps som helst. Jag och Samuel tittade på varandra och log för vi visste utgången av ett sådant här shotsrace. Och mycket riktigt när vi vandrade ut på stan och gick in på en pub så var Putte likblek i ansiktet och hade svårt med talet. Han tog ett par klunkar av en öl, sen blev det vatten och sen var han tvungen att gå hem. Jag och Samuel skrattade hånfullt och gjorde high five, mission completed!

Igår så var jag med i en inomhusturnering i fotboll. Gjorde min första bollberöring i måndags sen i september och gick direkt in i truppen, det vittnar om klass mina damer och herrar. Nåväl själva turneringen gick åt helvete och vi åkte ut med dunder och brak. Jag gjorde iallafall mål men tyvärr så var det i egen kasse. Men som sig bör så skyllde jag på målvakten. På kvällen sen så blev det lite öldrickande hos Fredrik som bjöd in med ett leende. Där fick jag träffa ett gäng gamla sandhemare som jag inte sett på ett tag, vilket gav upphov till tillfredsställelse i min enkla värld.

Idag har jag varit och kämpat mot folkmassorna på mellandagsrean. Folk får mord i blicken när de ser de röda prislapparna och det är djungelns lag som råder. Det man kan konstatera är att rean är fruktansvärt överskattad iallafall när det gäller kläder. Jag var ute efter skjortor men de skjortor som MQ hade rea på hade jag fan inte ens torkat mig i röven med. Så det fick bli de med ordinarie pris istället så priset skena iväg.

Nu tar vi nya tag mot nyår!

Over and out

Kommentarer
Postat av: IDOLEN

ETT GOTT NYTT ÅR PÅ DIG KILLEN... MVH BOB

2009-01-01 @ 16:42:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0