Beach 2016

Hej!
Nu jävlar är det hårdkörning som gäller. Beach 2013 kommer inom en alltför snar framtid för att det ska vara realistiskt så här får vi jobba med längre målsättningar. Sen jag avslutade min guldkantade fotbollskarriär har min träning saknat kontinuitet. Under perioder har jag kört ganska mycket men så helt plötsligt har jag tappat glöden och gjort uppehåll i ett par veckor och när jag då kört igång igen så har jag fått börja om från början igen. Självdisciplin är inte min starka sida och har det kommit minsta vindpust har jag ojat mig och inte haft lust att ge mig ut och springa. Men nu har jag fan bestämt mig att hålla i och kämpa, känner jag mig själv rätt så är risken stor att jag kommer ompröva detta beslut om ett tag. Förra veckan fick jag i alla fall ihop fem träningspass av olika typ och det är nog det som är modellen för mig. Det var löpning på måndagen, motionscykelpass med intervaller på tisdagen innan jobbet, badminton på onsdagen, cirkelfyspass på fredagen och så innebandy i söndags. Mitt huvudfokus är fortfarande löpning men det har varit lite si och så med väglag och klimat det sista.
 
Badmintonen förresten, jag och Stefan bestämde oss för att köra en timme. Har inte spelat badminton sen skolan dvs säkert 13 år sen jag spelade sist. Jag förväntade mig en enkel match när jag hånfullt tittade på Stefans späda fysik men det är en man med minst en räv bakom örat. Min taktik var att smasha ut honom, jo tjenare. Jag sprang som en idiot fram och tillbaka medans han tillsynes bara stod still och förde mig fram och tillbaka, sida till sida. Jag slog för kung och fosterland men det var som han hade en magnet i sin racket och blev totalt utklassad. Var helt otröstlig efteråt och undrade vad fan som hände, då kröp det fram att det lömska lilla aset tävlade i badminton i sin ungdom. Dagen efter hade jag sån träningsvärk i högerarmen att jag knappt kunde lyfta den. Men riktigt kul var det så det får vi göra fler gånger, får byta taktik bara.
 
Även denna vecka är träningsglöden kvar, löpning igår och styrketräning idag. Målet är att köra 4 eller 5 pass i veckan. Målet sattes för några år sen att vara i topptrim när jag fyllde 30 men det sket sig å det grövsta då jag var i sämre form än någonsin och istället för tvättbräda var det tvättkorg på magen men när jag fyller 35 då jävlar ska jag vara ett fysfenomen (det där tror jag inte ens själv på). Ni behöver dock inte vara oroliga, ingen risk att det här kommer bli en nördig friskusblogg. Det finns redan ett överflöd av sådana så det kommer inte på fråga.
 
Over and out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0