Hej jag heter Johan och jag är golfare

Hej!
Så var det då klart, jag är numera godkänd golfare och kan ge mig ut på de gröna greenerna och farliga rufferna. Det gick väldigt smärtfritt. Jag har aldrig varit med om att få så mycket beröm i samband med bollsport. Ofta har man ju istället hört "byt ut den där jäveln", "va fan sysslar du med Moberg!". Men här var det ideligen beröm. Mannen som utbildade oss sa att det måste vara svenskt rekord i att få grönt kort vilket kanske inte är sant men ändå. Vi fick även en rekommendation om att vi ska slippa börja på 36+ i handicap och istället få ett officiellt handicap direkt på 36. Detta underlättar en del när man ska ut på banan och lira sen. Jag och Jocke skiljer oss en del i vår teknik. Jocke har som bekant rätt slappa handleder men är samtidigt van att slå med sin rosa handväska så han har en fin sving pojken. Jag är mer råbarkad och fast i handslaget efter mycket handledsträning genom åren. Så nu blir det att inhandla utrustning, tur man inte är någon materialspelare. Det är spelaren som gör klubban inte tvärtom. Hoppas de har klubborna i titan för jag ska egentligen inte hålla på med sporter med någon form av tillhygge. Golf är en gentlemannasport med mycket vett och etikettregler så jag undrar om det här en bra idé ändå. Mitt vokabulär brukar vara av det grövre slaget när det börjar gå dåligt. Så vi får se vad som händer när jag för tredje gången i rad slår ut bollen i skogen.

Sen så var det dags att hämta ut bilen från verkstaden. Och det visste man ju innan att det skulle vara som att bli våldtagen av utomjordingar. Tyvärr är jag ju helt okunnig på området och de skulle kunna lura i mig precis vad som helst. "Hydraulikpumpen till batteriet är trasigt" skulle de kunna säga och jag hade svarat "men oj då, byt den då kosta vad det kosta vill". Jag känner mig alltid som en idiot när jag pratar med bilmekaniker. Kan tänka mig att det är så andra känner när de pratar med mig. 8300 gick kalaset på men det drabbar ju ingen fattig. Det är fickpengar för mig. Har aldrig mindre än 10 000 på mig.

Over and out!

Kommentarer
Postat av: David

Du har verkligen tagit Stockholmsflytten på allvar Johan...Lycka till med swingandet:)!!

2011-05-10 @ 09:28:22
Postat av: Peter D

Ser fram emot att gå en runda med dig i sommar. Lycka till

2011-05-11 @ 08:35:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0