Finns det nåt dummare än folk?

Jag tycker det är en klart berättigad fråga. I mitt jobb kommer jag i kontakt med väldigt mycket människor och man kan bli något så fruktansvärt trött på dem. Nu gillar jag ju i och för sig ingen annan än mig själv (och knappt det) så jag kanske inte är objektiv i frågan. Något eget ansvar verkar inte existera för vissa, utan de måste ha allt förklarat in i minsta detalj och gärna informationen upptryckt i ansiktet. Igår gjorde vi ett massutskick till våra löpare som inte lämnat in sina tidtagningschip. Det bara small till i min inkorg och man kan väl säga att det har mött blandad respons. En del har skrivit med väldigt stora bokstäver i sina mejl och förklarat att de har minsann inte gjort något fel och någon information om detta har de inte fått, trots att vi informerat på flera ställen. Det är det ena påhoppet efter det andra. Men jag sitter där så ödmjukt och gulligt och försöker att inte dras med i det hätska tonläget. De skönaste är de som ringer in och är så jävla förbannade när de ringer och trots att man säger att man kan hjälpa dem så kan de inte ställa om utan de fortsätter att skälla. Ofta är det personer från den högre samhällsklassen som är argast. De är vana att få sin vilja igenom och gör minsann inga fel. De försvarar sig in i absurdum trots att det är uppenbart att de bara missat information.

Ett annat tydligt exempel på folks dumhet är att läsa anonyma kommentarer till diverse artiklar på nätet på exempelvis Afonbladet. Man tror inte att det är sant vad folk vräker ur sig. Det finns ingen nyans i det de skriver utan det är bara korkat rent hat. Skulle vara kul att se om de personerna skulle säga samma sak face to face.

Jag drar naturligtvis alla över en kam och anser att detta är statistiskt säkerhetsställt att folk i allmänhet är dumma i huvudet. Om de nu är någon som inte håller med och vill konfrontera mig så tro inte att jag kommer stå för mina åsikter, nej då, jag saknar totalt ryggrad och kommer hålla med i allt ni säger. Jag är ju trots allt människa.

Over and out!

Kommentarer
Postat av: Sanna

Haha du är för härlig!

2010-11-20 @ 21:41:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0