Samlad

Hej!
Jag är samlad och känner mig redo inför den långa färden imorgon. Hoppas dock inte att jag behöver uppleva samma äventyr som de gör i filmen med samma namn. Väskan är packad, den röda pärlan är oerhört laddad och fokuserad inför uppgiften imorgon. Första månaden ska jag bo hos min polare Steve i Solna innan jag intar paradvåningen ute i Haningen. Ett nytt kapitel i Johan Lars Mobergs liv ska snart påbörjas.

Igår var det fjortisarnas julafton d.v.s Valborg. Jag inledde aftonen på ett oerhört moget och civiliserat sätt. Samuel och Carolina bjöd in till en brakmåltid. David, Sara och Ellen anslöt från Göteborg. Eftersom jag kom efter David så var det knappt att jag kom in i huset. Jag fick trycka mig mot väggen för att få plats eftersom hans ego tar sån enorm plats. Vi samtalade på ett kultiverat sätt. Sen gick jag vidare till en annan fest och här var det mer pubertal stämning. Jag är som en leguan och smälter in i alla sammanhang utan att nån egentligen ser mig. Grabbarna tog avsked och grät helt okontrollerat. De känner sig vilsna nu när deras mentor och ledsagare i livet lämnar dem. Jag ser det som en mognadsprocess för dem, de kan inte alltid ha mitt håriga bröst att luta sig mot när det blåser snålt. Det är fan på tiden att de klarar sig själva nu.

Imorgon förmiddag avgår det en VW Polo från Sandhem med destination Stockholm, lasset består av en ambivalent, bitter, lönnfet 28-åring som vill uppleva Stockholms digra utbud.

Over and out

Kommentarer
Postat av: David

Om det var mitt ego eller dig som lönnfet som gjorde det problematiskt att kliva in i Samuels hydda låter jag vara osagt. Det var iallfall en mycket trevlig kväll. Ska bli spännande att besöka din våning i Haninge.

2010-05-04 @ 21:49:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0