Allt bara flyter på

Hej!
Livet går sin stilla gång. Har kommit in i nya rutiner nu men allt blir en rutin väldigt snabbt. Det är märkligt vilka vanedjur vi människor är. Det räcker med två dagar så är allt en stabil rutin som man på ett maniskt vis följer. Förra fredagen var jag dock jag och Jocke väldigt crazy och tog helt spontant bilen och åkte hem. Jag hade ju trots allt varit ifrån Sandhem i fem dagar och det ger upphov till stor ambivalens i min värld. Vi dunkade Sven-Ingvars, Johnny Cash och Queen på min mäktiga bilsterio. När vi kom hem drog vi direkt till Sägnernas för att svinga de lurviga till Black Jack. Det blev dock inte så mycket dansande. Istället fick jag sitta ned med en stor folksamling runt mig som andäktigt lyssnade på när jag berättade om Stockholm. "Wow går tågen under jorden utbrast plötsligt en kille" och jag nickade instämmande. Några stela buggsvängar hann jag allt med på det skrala trägolvet.

I lördags var jag på 30-årsfest som Jennice bjöd in till. Hon bjöd på storslagen måltid med gurkor och tomater. Jag kallar numera Jocke för Cocker Spanieln eftersom han är som en svans till mig och ständigt hänger efter mig. Han var naturligtvis också med på festen och bäljade i sig vitt vin. Lite bögigt men vi har alla olika smak. 

Efter en dubbelhelg även om varken fredagen eller lördagen blev speciellt hård sätter sin spår i en åldrande kropp. Det har varit ruskigt tungt att gå upp på morgonen och mitt huvud bara skriker: VILL SOVA!! Men jag är inte den som viker ner mig, jag måste ju föregå med gott exempel för Jocke så han inte tar efter några dåliga sidor eftersom han är som en 3-åring och snappar upp allt jag gör.

Det var skönt att ha en ledig dag igår och få sova ut lite. Ikväll så blir det After Work så imorgon är man förmodligen lika sliten igen.

Over and out! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0