Joakim

Hej!
Jag tänkte sent om sider berätta om lördagen i Stockholm. Dagen då vi skulle hylla Joakim efter hans 25:e årsdag. Hela gänget från Sandhem förutom Henkan som tycker att det är coolare att spela pajas i fjällen hade tagit sig upp till den kungliga hufvudstaden. Jag, Crille, Putte och Samuel hade kvarterat in oss på ett lyxhotell på Östermalm. Vi såg fram emot ännu en kamp mellan Byn och Sjövik. Ni som inte är så införlivade i Sandhems geografi kan jag berätta att Sandhem är indelade i framförallt två stadsdelar, själva Byn och så Sjövik. Byn får Harlem att framstå som ett smultronställe då de lider av grov kriminalitet, hög arbetslöshet, fallfärdiga hus och hög andel av analfabetism. Sjövik är de välbeställdas och välutbildades högborg. När vi gick där på Östermalm så tittade Putte och Samuel (som kommer från byn) storögt på alla fina bilar och hus. Jag och Crille (från Sjövik) gäspade mest och tyckte att det såg ut som friggebodar.

Joakim hade bokat in oss på femkamp på Ballbreaker och det innefattade biljard, longdrive med golf, andjakt, fotbollsstraffar och slutligen bowling. Som vanligt så var det mycket trashtalk innan. Från Byn som vanligt patetiskt medans vi skötte det på ett mer sofistikerat sätt. Vi hade snackat ihop oss innan att det var ju trots allt Joakims dag det här så vi gjorde inte vårt yttersta för att vinna kan jag ju säga. Vi spelade förgrymmade när vi förlorade men vi ville bara få se Joakim glad när han för en gångs skull fick känna på segerns sötma. Vi vet ju hur tufft de har haft det där nere i Byn under uppväxten.

Vi drog senare ut på stan och var bara sååå coola. Nu när inte Henkan var med så trodde vi att vi skulle slippa fadäser med vakter och dylikt. Men då passade den nyblivne fadern Glenn på att skämma ut sig. Med rödsprängda ögon och ett högljutt beteende så började vakterna visa intresse för honom. Efter långt överläggande där vi andra mer städade förde Glenns talan så bevekade sig vakterna och släppte in oss. Det var med ett leende på läpparna jag somnade i min himmelssäng inne i lyxsviten.

Jag vill tacka Joakim för ett mycket trevligt arrangemang och er andra grabbar för en mycket trevlig helg

Over and out!

Kommentarer
Postat av: Glenn

Haha det där var väl inte riktigt hela sanningen Johan, fult att smutskasta oss i byn efter att ha förlorat i kampen men kan förstå din frustration. Fast det måste vara något fel på vakterna där uppe i stockholm, inkompetena jäklar... inte släppa in folk som inte är speciellt fulla alls. Då har man varit betydligt mer på lyset än vad man va då. Aja kul att man kan roa er grabbar lite...

2010-03-31 @ 22:07:54
Postat av: Henke penke.

Tycker att de var riktigt tråkigt att jag inte kunde komma :((((.. O var ju roligt o läsa att Glenn tog över min lilla roll.. haha.. Alltid är det någon förstår ni. haha..

2010-04-01 @ 22:26:08
Postat av: Jocke Löfwing

Känns stort att ha fått en rubrik på din blogg! Och vad gäller inlägget så har jag väl egentligen inget mer att säga an att resultaten i femkampen talar för sig själva, byn var helt enkelt bättre än sjövik. Åh att ni skulle ge er medvetet stämmer ju inte riktigt, men det tror jag att alla läsare här förstår...

2010-04-06 @ 18:56:36
URL: http://runandroxtothetop.blogg.se/
Postat av: Per

Haha. Tycker din beskrivning av Sandhems olika stadsdelar är klockren. Den borde upp på wikipedia samt www.sandhem.com.

2010-05-01 @ 18:55:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0