Anställd

Hej!
Det har varit en spännande och en omvälvande dag. Jag låg här på soffan i morses och betraktade Stefans sega morgonvanor. Jag väntade mig en frukost utöver det vanliga men vad fick jag? Jag fick i stort sett med våld tvinga honom att göra en kopp kaffe. Till det fick jag två torra mackor med kaviar. Det är den standarden man får här uppe. Sen var det dags att ge sig iväg på egna äventyr med tunnelbana och buss ut till Enskede. Det var med flackande blick och svettiga armhålor jag gav mig ner i tunnelbanesystemet för hur fan skulle jag komma rätt? Tunnelbanesystemet är som en jävla myrstack. Men jag kom rätt direkt och skred majestätiskt in på kontoret för arbetsintervju. Jag tyckte själv att jag gjode en tämligen usel intervju men tydligen så blidkades de av min naiva charm och mitt pojkaktiga yttre för de köpte grisen i säcken. Efter någon timme ringde Joakim och sa att de ville anställa mig. Så nu ska jag bli stockholmare. Vem kunde tro det? Jag som fått utstå så mycket spott och spe för att jag bor i Sandhem från mina "finare" vänner som bor i storstäder. Så nu ska jag jobba med Midnattsloppet. Det ligger visserligen inte inom mitt utbildningsområde men kan säkert bli ett roligt jobb.

Nu sitter jag här och njuter av tystnaden och firar mitt nya jobb med ett glas whiskey. Det är så en kultiverad man firar sina framgångar.

Over and out

Kommentarer
Postat av: Benny

Då får man säga grattis om än med en tår i ögat. Sandhem blir inte det samma utan våran store "Mobban"

2010-03-27 @ 07:38:14
Postat av: desiree !

hej!

mycket härlig blogg.

Hoppas att du kikar in på min, kanske slänger en kommentar...? Om du gillar min blogg, följ den gärna via bloglovin :D Ha en fortsatt bra dag.

2010-03-27 @ 08:12:34
URL: http://desireejosephine.blogg.se/
Postat av: Jonas

Grattis till jobbet! Kul att både du och Henke kommer till Stockholm i sommar. Ses säkert ikväll, ska försöka söka upp er i nattvimlet ikväll efter att jag slutat jobba.

2010-03-27 @ 12:03:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0