Flytt

Hej!
Jag har varit offline ett tag nu. Inga inlägg och jag förstår att saknaden har varit stor. Men det här ska vara exklusivt och inte bara slätstruken massproducering.
Jag har nu flyttat in i min nya paradvåning i Haninge. Jag lämnade Steves lägenhet i Solna och han darrade på underläppen när jag lämnade honom. Vem ska nu bjuda på snus liksom.
I fredags hämtade jag ut lastbilen på OKQ8 och det var ett tight schema. Kl 18 hämtade jag den och kl 18 dagen efter skulle den vara återlämnad. Jag hade planerat att komma iväg strax efter kl 18 men då hade jag inte räknat in att Steve skulle med. Han får Skalman att framstå som en skållad råtta. Vi lämnade inte Stockholm förrän efter kl 19. Jag fruktade att skåpbilen inte skulle gå att köra så fort med men ack vad jag bedrog mig. Den var som ett ångande lokomotiv på motorvägen och det var ofta jag kom till hastighetsspärren på bilen som låg på 130km/h. Med oss i bilen hade vi även Elin som passade på att lifta. Genast började Steve skryta om sina eskapader i filmbranschen och jag höll mig som vanligt ödmkjukt i bakgrunden.
Jag var hemma i Sandhem strax efter kl 23. Dagen efter var det bara att upp tidigt in med grejerna i bilen och sen iväg igen. Nu hade jag en annan fripassagerare med mig nämligen Jocke alias Adolf. Det är ändå skönt med sällskap när man ska åka så långt för annars blir det så förbannat segt. Jag minns alla mina turer till och från Kristianstad, då hade jag inte sällskap en enda gång. Jag höll ju på att bli ett psykfall som satt och sjöng och skrek om vartannat i bilen.

I Haninge så anslöt även Henkan som hade lyckats hålla sig nykter hela förmiddagen vilket hedrar honom. Vi slängde in allt på en kvart så det gick väldigt smidigt. Så nu är jag installerad i Haninge och det känns bra. Haninge är ändå rätt mysigt. Mycket skog och skärgård runt knuten och en lugnt ställe men ändå bara 25 min från city. Här kommer jag trivas det känner jag. Synd bara att det är så fördelaktigt att ta bilen till jobbet härifrån. Tar inte ens 20 min.

Annars flyter allt på, har kommit in bra i jobbet även om Jocke tar alla chanser han kan att trycka ner mig. Ett lättare uppdrag kunde man ha eftersom jag bara negligerar allt han säger.

Over and out!

Kommentarer
Postat av: Fatima den bästa

Johan du måste lova att aldrig sluta blogga!!

2010-06-11 @ 01:05:23
Postat av: Johan

Fatima för din skull lovar jag det.

2010-06-11 @ 09:58:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0