We Will Rock You

Hej!
Igår när vardagstristessen och Jockes tönterier var som värst på kontoret kom vår av Gud upphöjde ledare Göran, alias Kim Jung-Il med ett glatt besked. "Grabbar var gör ni ikväll?" Svaret kom blixtsnabbt, "ingenting" sa vi i kör och såg ut som två fågelungar som väntar på att bli matade. Vår upphöjde ledare förklarade med en pondus som anstår en stor ledare att han hade två biljetter över till Queen-musikalen We will rock you på Cirkus. Jag som är ett gigantiskt Queen-fan tjöt och slog frivolter av lycka. Freddie Mercury är enligt min åsikt den bästa frontfigur musikvärlden har skådat. En fantastisk sångröst och en entertainer av guds nåde. Jag som sett Queens konsert från Wembley 1986 sju gånger på DVD var lite orolig att jag skulle göra för stora jämförelser med originalet som är oöverträffat.

Innan musikalen intog vi en tvårätters middag som var fantastisk god. Jag var mer uppspelt än ett barn på julaftons morgon och bara längtade efter att det skulle sätta igång. Det började inte bra med en låtslakt av Radio Ga Ga som var översatt till svenska. Jag skruvade besvärat på mig i stolen och började undra om det skulle fortsätta så här. Dialogen och handlingen var provocerande usel och banal men musiken tog sig. Huvudrollsinnehavarna visade sig ha fantastiska sångröster och det var ståpäls i flera av låtarna. Queen sitter inne på en fantastisk låtskatt men det kräver sin man att framföra det. Måste säga att de gjorde det väldigt väldigt bra och finalen med Bohemian Rhapsody var fullständigt magisk. Jag kan verkligen rekommendera ett besök på We will rock you. Men ha överseende med handlingen, det var knappt att jag kunde det men musiken tog överhand som tur var. Dock inget kan mäta sig med originalet, Freddie är och förblir The King!

Over and out!


Kommentarer
Postat av: Henke penke

Nu ligger du sådär efter i skrivandet igen Zlatan.. Måste skriva oftare :)

2011-01-12 @ 21:24:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0