Näringskedjan

Hej!
Ännu en helg har förflutit. Halloween som så många ser fram emot med ett barns förtjusning. Det är en högtid som legitimerar alla möjliga konstiga utstyrslar och väljer man som jag att bojkotta skiten så får man utstå både spott och spe. Jag förstår inte hypen kring detta, ett amerikanskt jävla kommersiellt jippo som vi gladeligen tagit till oss. Jag super helst i mina vanliga kläder för det är ju som vanligt spriten alla högtider handlar om. Själv så var jag i Labbås igår och svirade. Joakim gjorde en storartad entré i Sandhem i veckan, bygdens store idrottsson gjorde nedslag i sin barndoms by. Han har fortfarande svårt att acceptera att det är jag som är nummer ett här och att han aldrig kommer att gå förbi mig i den hierarkin. Lika storartad entré som han gjorde lika snabb sorti gjorde han igår. Han åkte med bussen till Tidaholm och direkt med den hem igen eftersom han druckit en cider för mycket. Ja ni hör ju, cider!! Detta yttersta bevis på låg grad av manlighet.

Bo hemma hos sina föräldrar, jobba på Kongsberg och festa i Tidaholm, ja man står fan inte högst i näringskedjan den saken är klar. Just nu känner jag mig bittrare och mer cynisk än normalt. Humöret är inte på topp, minsta lilla motgång nu får mig att tappa fattningen med vredgade kraftuttryck som följd. Skönt idag då när David och Sara tittade förbi med lilla Ellen. Det är märkligt vilken effekt bebisar har på en, all bitterhet bara rinner av en och man känner bara kärlek och värme för det lilla livet. Nu ska jag ta tillvara på denna värme som jag känner och ta med mig det till Kongsberg kl 6 imorgon bitti.

Over and out!

Kommentarer
Postat av: Jocke

hahaha, inte mitt fel att vägen var så förbannat krokig och att han körde så fort! Inte konstigt att man blir åksjuk. Det ska också sägas att jag drack stark cider, torra ekologiska.

2009-11-02 @ 18:45:01
URL: http://runandroxtothetop.blogg.se/
Postat av: Jocke

Men utmärkelsen bygdens store idrottsson tackar jag för! Mobban, du kan få vara nummer ett i Sandhem. Jag har hela världen för mina fötter.

2009-11-03 @ 13:23:37
URL: http://runandroxtothetop.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0