Nostalgi

Hej!
Nu har jag slarvat med uppdateringen igen och det är med ödmjukhet jag ber om ursäkt för detta. Är hemma i Sandhem nu och solen steker från en klarblå himmel. Den vinterbleka kroppen har börjat anta en mera grisskär ton. Igår var det som bekant Valborg, ungdomsfyllornas förlovade högtid. Igår var det exakt 12 år sedan jag gjorde min fylledebut. Det var ett riktigt sjöslag minns jag. Jag och min polare Dick (ja han heter faktiskt så) delade på ett sexpack folköl med en rejäl fylla som resultat. Vi var kungar och det gick inte att ta miste på alla som tittade på och beundrade hur coola vi var. Så det var med nostalgi jag betraktade dagens ungdom och deras patetiska försök att nå upp till våran coolhet som det snackas om än idag i Sandhem. Det finns inte så mycket att prata om. I år så firades Valborg med en måltid hos Samuel och Carolina och deras bedårande dotter Linnea. Hon växer så det knakar och har nu nått den aktningsvärda åldern 8 månader. Som den inställsamma jävel jag är så hade jag naturligtvis köpt med mig present till henne. Jag säger som Gustaf Fröding: "Jag köpte mig kärlek för pengar, för mig fanns ej annat att få".

I förmiddags så blev jag sittande framför Nils Karlsson Pyssling som gick på tv. Det som slog mig när jag tittade på programmet är den homoerotiska stämning som finns mellan Bertil och Nils. Var detta ett sätt från Astrid Lindgren att ge oss en vacker bild av kärleken två män emellan? Är det nån som kan svara på detta? Man väntar bara på att de ska kasta sig på varandra och förena sig i köttet. Är det bara jag som är sjuk i huvudet eller är det nån annan som tänkt på detta? Kommentera gärna.

Nu är det snart dags för fotbollsträning. Saknaden efter att lira boll har varit stor. På söndag är det match mot Fröjereds IF. Det ska bli så skönt att få spela match igen och särskilt seriematch. Träningsmatcher i all ära men det är när det gäller lite som en gammal rutinerad räv som jag tänder till.

Over and out

Kommentarer
Postat av: Jonas

Haha har faktiskt med tänkt på det med Nils Karlsson Pyssling när jag såg det för ett tag sen. Bertil och Nils got something going on...

2009-05-04 @ 00:41:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0