Bockarna Bruse has left the building

Hej!
De tre bockarna Bruse har nu lämnat Skåne och min lägenhet i totalt kaos. Jag som hade städat och gjort fint inför deras ankomst. Inför detta visade de ingen hänsyn utan som en buffelhjord stormade de in och tog ingen hänsyn för något. Jag hade laddat upp med en rejäl pastasallad för var det nåt jag prioriterade så var det att hålla framförallt Daniel mätt för att undvika gnäll och gny. Redan första natten så började gnället om att det var för kallt i lägenheten, Steve hävdade istappar i näsan och Daniel mässade om att hans kroppstemperatur var nere runt nollpunkten. Jag förundrades över deras vekhet men lät dem hållas på mitt vanliga ödmjuka sätt. Igår så tog jag med grabbarna på ett äventyr i Skåne de sent ska glömma. Gossarna var så fulla med intryck när vi kom hem att de bara stöp i sängen. Dessa intryck bestod av en lunch på Burger King, havsupplevelser och glass i Åhus, mer än så behövdes inte. Men det stannade inte där, vi begav oss för att spela minigolf och detta är nåt jag helst inte vill prata om men det måste redovisas. En av de största skrällarna i mannaminne skedde, ja jag skulle vilja hävda att Sveriges debacle mot Vitryssland i hockey OS 2002 var förväntat om man jämför för Mattias Ohlsson gick och vann. Han var inte ens nämnd i förhandssnacket utan sågs mest som en maskot men han drog alltså det längsta strået. Mycket beroende på att vi andra tre har sådana ruskigt svaga psyken och minsta motgång leder till kraftuttryck som inte står omnämnda i Bibeln.

Sen var det dags att börja festa. Humornivån var kraftigt varierat, det bjöds på intelligent men också ruskigt låg nivå på skämten, här var Steve den främsta boven. Daniel och Mattias drack emellertid som två överklasskärringar och satt mest och smuttade medans jag och Steve på ett mer manligt och bonnigt sätt bäljade i oss sprit i olika former. Ute på Grand så var det fullt röj, jag tog tidigt beslutet att gå ut stenhårt och dansade som om det inte fanns en morgondag. De andra tre tittade imponerat men tyvärr var det ingen annan som imponerades utan de besvärades mest såg det ut som.



Daniel var så stolt över att äntligen få raka sig, som en 17 satt han och leta skäggstrån och sen sken han som en sol när han äntligen fick raka sig.
     
Så här ser de alltså ut. Bildkvalitén är inget vidare eftersom det är taget med mobilkamera. Men man kan ändå se vilka naiva och oförstörda gossar det är.

Nu har jag städat undan allt efter dem och måste säga att det varit en mycket rolig helg. Vi ses alltför sällan nu för tiden. Tack grabbar för en rolig helg!

Over and out


Kommentarer
Postat av: David

Ett strålande inlägg:):)

2009-05-28 @ 19:32:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0