Träningsmatch, Londonåterträff och inflyttningsfest.

Hej!
Som rubriken antyder så var det en fullspäckad lördag som skulle genomföras, hårt men det måste genomlidas. Vi tar det från början. Lördagen inleddes med en stabil frukost för att ge kroppen energi inför den stundande matchen mot Habo IF. Ännu ett lag från division 4 och efter förra helgens resultat så krävdes det uppryckning.

Bossen hade bestämt sig för att testa ett nytt system, och hade valt ett 4-4-2 med en diamant på mitten med tanken att vi skulle få fram våra ytterbackar i offensiven. Själv var jag satt som den offensiva spetsen i diamanten i en helt fri roll utan något som helst defensivt ansvar, iallafall var det så jag tolkade informationen på genomgången innan match. Vi började matchen lite trevande, inte vana vid positionerna men Habo skapade inget av värde. Efterhand kom vi in i matchen och spelade stundtals riktigt bra, passningsspelet var betydligt bättre och vi kunde t.o.m etablera spel på motståndarnas planhalva. Vi hade några halvchanser men lyckades inte överlista Habomålvakten. Första halvleken slutade mållös.

Vi började den andra som den första lite trevande och Habo hade det mesta, de skapar dock inte så mycket på egen hand. Tyvärr så är vi så sugna på att göra mål så vår mittback beslutar sig för att ta saken i egna händer och skalla in bollen i egen bur. Ett riktigt skitmål. Vi gav dock inte slaget förlorat utan kämpade på, spelar stundtals riktigt bra, orken är betydligt bättre i den här matchen efter några jobbiga löppass i veckan. Jag kände mig som en lätt kenyan i steget, iallafall ett tag. Det slutade dock med att jag fick kramp i höger vad och vänster lår och om jag är osmidig i vanliga fall så var det nu som att flytta runt ett tvättmaskin på plan men jag klarade iallafall 85 minuter den här gången, det tar sig. Matchen slutade 1-0 och det var en klar uppryckning, vi är på gång helt klart.

Efter matchen var tiden knapp, dags för nästa aktivitet nämligen en återträff med gänget som var i London och tittade på fotboll för drygt ett år sen. Det är ett gäng äldre gentlemän, men jag är ju så förbannat lillgammal så jag passar in i detta sällskap. Per hade satt ihop ett bildspel med alla kort vi tog i London och detta avnjöts med whiskey och pizza. Som den populära och uppbokade person jag är så kunde jag inte stanna så länge utan det var vidare till nästa partaj. Samuel och Karolina kom och hämtade mig för nu var det dags att åka till Jönköping där Patrik och hans kvinna Michaela har flyttat och skulle nu ha inflyttningsfest. Det är tvära kast i umgängeskretsen för här var det små barn och jämnåriga som stod för umgänget istället för ett gäng virila pensionärer. Melodifestivalen avklarades och med glädje kan jag konstatera att operapop är det som gäller, eller inte. Vilket jävla skräp och jag funderar nu på att emigrera. Nåväl kvällen fortskred med en del prat och rusdrycker. Den avslutades med en utgång på O´learys innan jag stilla somnade in på syrrans soffa efter en hård dag glad och lycklig.

Over and out

Kommentarer
Postat av: Säger inte mitt namn

Emigrera till Bosnien, där finns banne mig bra musik!

2009-03-18 @ 10:40:03
Postat av: Johan

Du som inte säger ditt namn, jag har en viss aning om vem du är.

2009-03-18 @ 13:18:29
Postat av: Peter D

Tack för informationen vad som händer i SIF:s fotboll.

2009-03-19 @ 09:01:09
Postat av: Vägrar säga mitt namn

Haha, :D

2009-03-19 @ 10:17:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0