Optimistjolle

Hej!
Nu tänkte jag berätta lite om helgens begivenheter. Vi spelade ytterligare en träningsmatch och så var jag på barnkalas på lördagskvällen.

Vi börjar med matchen och återigen var det ett div 4 lag som stod för motståndet, nämligen Bankeryds SK. Vi spelade i Tipshallen i Jönköping och arrangörerna hade slängt in en förmatch som mest var i vägen för vår uppvärmning, det var Jönköping Södra som spelade och vi hindrades därför att värma upp ordentligt, konstigt val av arrangörerna. Vår match då, ja vi spelade ganska bra i första halvlek, etablerar spel på Bankeryds planhalva och pressar dem stundtals rejält. Tyvärr så gör de 1-0 i sitt första anfall. Vi låter oss inte nedslås av detta utan fortsätter spela rätt bra. Men ju längre halvleken lider så kommer de in mer i spelet, vi blir för utspridda på jätteplanen som finns i Tipshallen och det gör att vårt försvarsspel över hela planen blir lidande. Vi skapar några hyfsade chanser men ingen jättehet.

Det andra halvleken börjar som den första, vi har mycket boll men kommer inte fram till avslutningsläge. Bankeryd blir allt hetare och vi precis som i första hamnar lite för långt ifrån våra motståndare och de tillåts få tid med bollen, de är snabba i sina omställningar. Sen händer det precis som i första matchen, vi rasar ihop och de gör tre snabba mål, samtliga efter inlägg eller hörna. De gör även ett femte mål i slutet. Sammanfattningsvis kan man säga att resultatet inte speglar matchbilden, spelmässigt gör vi en hyfsad match men är alldelses för tama i straffområdena, både offensivt och defensivt och då vinner man inga matcher. Nu har vi spelar tre matcher och ännu inte lyckats göra mål och det mot lag som vi ganska enkelt besegrade ifjol. Min egen insats då, ja det var inget vidare. Kom fel i det mesta, och på den stora planen kände jag mig som en felnavigerad optimistjolle på Stilla Havet. Mitt defensiva positionsspel var uselt och det gjorde att jag kom fel in i stort sett varje situation.

På kvällen sen var jag på barnkalas eller inflyttningsfest som den officiella titeln var på tillställningen. Jag kände mig som en gammal farbror. Jag satte mig i soffan och barnen samlades runt mig för att ta del av min livsvisdom. De tittade storögt och imponerat när jag berättade anekdoter från kriget och om hur det var att växa upp förr i tiden. Som den livserfarna man jag är ser jag det som min uppgift att upplysa barnen om hur bra de har det nu för tiden.

Nu börjar min sista vecka på praktiken. Snart har sju veckor gått och det är sanslöst vad tiden går fort. Det känns ju som det var nyss man började. Bara 11 veckor kvar till examen och innan ett liv i missär och arbetslöshet tar över.

Over and out

Kommentarer
Postat av: Peter D

Tack Johan för info

2009-03-23 @ 18:41:56
Postat av: Peter D

Tack för info

2009-03-23 @ 18:44:26
Postat av: Peter D

Tack för info

2009-03-23 @ 18:46:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0