Stekarhelg!

Hej!
Nu är jag tillbaka med nya bulletiner så stoppa pressarna. Igår var en riktig stekardag både på det ena och andra sättet. Jag, Putte och Samuel satte oss på tåget och drog till Göteborg för en helg hos vår självgode kamrat David. Redan på tåget ner så korkade vi upp och Putte som är rätt glad i spriten ville börja sjunga på tåget men vi hindrade honom från att göra oss till totalt åtlöje. På Centralstationen i Göteborg stod David och väntade med sin fjolliga rosa Toyota Corolla som skulle ta oss till paradiset som han så euforiskt uttryckte sig. Väl framme i Davids bostad fick vi bevittna hans fästmö Saras allt större mage, snart så är det dags för tillökning i familjen Strängby/Jönsson. Vi hade inte ens hunnit få av oss skorna innan David hade hällt upp groggar som med glödande aptit sveptes. Sen drog vi ut till skärgården för sol och bad. Väl vid spårvagnen så ifrågasatte jag genast om vi verkligen var i Göteborg, det liknande nämligen mer Calcutta och som några jävla indier packades vi in i en proppfull vagn. Skönt att stå där som packade sillar i en temperatur som var klart över medel och lyssna på göteborgsvitsar som haglade runt en. Väl ute i skärgården väntade en underbar dag solen stekte från en klarblå himmel och det sprakade gott i sidofläsket. Som de äkta stekare vi är så hade vi naturligtvis med oss champagne ut. Folket runt omkring oss tittade storögt och imponerat när korken flög i luften. Jag höll ett känsloladdat tal om den heliga treenigheten tro, hopp och kärlek och det glimmade till i Samuels ögon, han tyckte det var så vackert och han sa med darrande röst att jag fångade precis så som han kände. Det blev även ett dopp i havet, men där låg man inte i för länge. Temperaturen måste varit ungefär 5 cm om ni förstår vad jag menar?

Väl hemma hos David igen så var det matlagning. Med två professionella kockar i teamet så lät jag mig ledas av dessa likt en själsdöd proletär. David styrde och ställde och demokrati är ett begrepp David är lika främmande för som Hitler var. Det pekades konstant med hel hand och nåt uppmuntrande när jag lyckades skala den där sparrisen var det inte tal om. Nåväl denna matlagning resulterade i en fyrarätters och det var fantastiskt gott. Under kvällen blev det allt mer tydligt att Putte hade riktat in sig på att knäcka mig med ständiga hugg och spydiga kommentarer. Jag tycker ändå att det hedrar honom att han försöker sig på ett sådant omöjligt uppdrag att få mig ur balans. Man ska sikta högt men i detta fallet blev det mest löjeväckande och patetiskt. Sen drog vi ut på stan. Vilken fantastisk kväll, vilket väder! Det var som att befinna sig vid medelhavet. Tyvärr så var jag tvungen att åka hem med nattåget till Falköping eftersom det idag var dags att tömma och städa min lägenhet i Kristianstad. Det är verkligen fruktansvärt tråkigt att flytta. Allt jävla bärande och kånkande. Men nu är det ute och jag kan lägga min tid i Kristianstad bakom mig och återgå till rötterna. Tyvärr så måste jag stanna här en natt till eftersom jag måste skriva på lite papper imorgon. Så nu sitter jag här på golvet som en jävla hippie med enbart en madrass och datorn som inredning, ingen tv. Det blir en lång söndagskväll. Imorgon bär det av hem igen.

Das was alle

Over and out

Kommentarer
Postat av: Jocke

Jag tror dock inte att ni kommer upp i min klass gällande stekandet. Håll upp händerna för stureplan! hehe. Fan att man inte var med. låter som om ni haft en grymt skön dag hos sågen.

2009-06-28 @ 18:25:27
Postat av: Putte

Bra mobban. Det var EXAKT så det var. Varför skrev du inget om tjejen du prata med på natten? För det tyckte vi att det va så kul så det måste man ju bara dela med sig om.

2009-06-28 @ 20:53:21
Postat av: Samuel

Alltid lika välskrivet! Uppriktigheten och sanningshalten är i klass med mål i Högsta domstolen. Saknar dock i bloggen vad som hände efter 00,30. Det kultiverade samtalet från den ambitiösa tjejen som bara var såååå....

2009-06-29 @ 10:52:29
Postat av: Blond tjej i korv kön

Vill du ?

Har du stor?

Jag är väldigt erfaren är du det?



See you next time in GBG

2009-06-30 @ 10:37:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0