DR Jekyll och Mr Hyde

Hej!
Ja då har jag slagit till igen. Den i vanliga fall så lugne och timide man jag är har en betydligt mörkare sida som då och då kommer fram eller ja rätt så ofta när det handlar om sport. Igår så var jag med och spelade med b-laget eftersom jag varit borta ett tag och behöver matchträning. Till en början var det lugnt, jag gjorde till och med mål på ett hissnande långskott som gjorde att nätmaskorna höll på att spricka. Matchen fortskred utan några incidenter till slutet då jag tar bollen och springer med den, får en glidtackling från sidan som enbart träffar min fot, inte i närheten av bollen. Jag rullade runt och skrek av smärta i gräset, något teatraliskt men va fan här gäller det att skaffa sig fördelar han träffade trots allt enbart min fot. Jag fick inte ens frispark och det var vad som krävdes för att få mitt bräckliga psyke att balla ur. Jag hade visserligen ett gult kort innan från en sen tackling. Min far bevittnade det hela och sa att han förstod direkt vad som komma skulle när jag ställde mig upp. "Jag såg hur du kokade av ilska" var hans kommentar. När så i nästa sekvens de får en billig frispark utanför vårt straffområde, tappade jag fattningen. Skällde ut domaren totalt och han halade instinktsfullt upp det röda kortet. Det är lite svårt att förklara vad som händer i mitt huvud i sådana här lägen. Men allt rationellt tänkande slås ut totalt och det bara rusar i skallen på mig. Jag får ofta höra hur lugn jag verkar av folk som inte har sett mig i idrottsammanhang men här i Sandhem var det ingen som direkt höjde på ögonbrynen utan de bara konstaterade att "Moberg är hemma igen".  På vägen ut från planen stod det en mamma och började skälla på mig och mitt beteende. I det här läget så var jag inte direkt mottaglig för kritik så jag bad henne på ett mindre gentlemannamässigt sätt att vara tyst. Så man kan väl säga att jag är urtypen för Dr Jekyll och Mr Hyde. I vanliga fall lugn som en filbunke men så byter jag skepnad till en psykopat när hamnar i tävlingssituationer.

Das was alle!

Kommentarer
Postat av: David

Vem var morsan?

2009-06-11 @ 11:45:35
Postat av: Jocke

Precis det undrar jag också! Haha, skönt att du är tillbaka mobban!

2009-06-11 @ 22:41:21
Postat av: Febbie

Haha moberg du är så klockren!!

Känner igen mig lite grann där också, man får ut sina aggritioner på planen.

2009-06-11 @ 23:07:40
Postat av: Henke penke

hahahaha.. Faan kan ju inte säga att jag är så förvånad mobban.. :).. Skönt o höra att du är lika dan som du alltid varit.. haha..

2009-06-13 @ 17:59:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0