Motivationsbrist

Hej!
Det är en deppig och mörk vardag just nu. Mitt tillfälliga arbete på Kongsberg suger å det grövsta. Att sortera nackskyddsbyglar var inte det arbete jag såg framför mig när jag hoppade på högskoleutbildningen. Just nu har jag fan inte motivation att göra något alls. Jag fullständigt hatar detta arbete och nu så kom Mats och pratade om förlängning. Inför detta känner jag ingen glädje och tacksamhet utan mest ångest att behöva befinna mig i denna djävulens källare. Det har mest varit motgångar det senaste tiden och det äter sakta upp en inifrån. Jag vaknar på morgonen och sen är fan den dagen förstörd. Jag lever ett totalt kärlekslöst liv där jag knappt tycker om mig själv. Men snart vänder det woho!! Det är bara det att det går tio bakslag på varje framgång.

Måste ändå säga att jag fascineras av vissa industriarbetare. Någon klocka behöver man inte eftersom man vet exakt vad klockan är när vissa kommer förbi. Likt inprogrammerade robotar gör de samma procedur dag efter dag som hjärntvättade marionetter. Nu ska jag inte dra alla över en kam det är viktigt att poängtera men många beter sig iallafall så. Själv gör jag som vanligt allt för att mygla och min kreativitet på det området är oändligt.

Nej ha det så jävligt allihopa

Over and out

Kommentarer
Postat av: Kongsbergs Jonny

Gå ock raka dig ,du börjar ju se ut som en grottmäniska.

2009-07-08 @ 22:54:03
Postat av: hanna

Hej! Googlade lite på PA-programmet i Kristianstad och kom in på din blogg :) Har sökt in till programmet, är reserv 8 i urval 1, vad tror du mina chanser är? Hur är programmet? :)

2009-07-09 @ 18:19:13
URL: http://finest.se/hannabaerentsen
Postat av: Johan

Hej Hanna! Dina chanser att komma in skulle jag säga är mycket stora. De flesta brukar komma in. Nu är det visserligen extremt många sökande i år så det kanske förändrar läget. Utbildningen är bra, det är en ständig koppling till arbetslivet som är bra. Första året är lite flummigt men står du ut det året så är andra och tredje året mycket givande. De har tagit bort fördjupning i sociologi, psykologi och pedagogik och du läser alla tre och får sen en examen i personal och arbetsvetenskap. Lycka Till och hoppas att du kommer in! //Johan

2009-07-10 @ 06:24:06
Postat av: Henke penke

Haha.. Mobban du e ju för rolig du :). Verkar som om att du har det hur bra som helst där hemma ju.. haha.. Här nere kan jag ju erskänna att det är ganska bra även fall man sågott som aldrig är ledig. Fast idag är det 40 grader ute. Så nu börjar snart sommaren.. Rädd att det kommer hålla i sig såhär varmt nu några veckor. uuh. Blir rena niagara fallet under armarna så fort man går ut :). Kram/ Henke penke

2009-07-10 @ 10:57:59
Postat av: hanna

Okej, det låter ju bra! tack så mycket för att du tog dig tid att svara! :)

2009-07-10 @ 12:03:09
URL: http://finest.se/hannabaerentsen

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0