Livets vändningar

Hej!
Livet är en oförutsägbar företeelse där man aldrig vet vad som väntar bakom nästa krök. Min morbror Anders som alltid varit en fantastisk person som ställt upp vad man än bett honom om har drabbats av en stroke. I torsdags så kom en av hans jobbarkompisar upp till mig på jobbet och släppte bomben att han fått åka ambulans. Det gick genast en rysning genom hela kroppen eftersom Anders alltid har varit som en andra far till mig och min syster. Jag har varit och besökt honom både fredag och lördag och det är inte roligt att se en person som alltid stått en så nära inte längre komma ihåg sin ålder eller vad grannen heter. Nu är det ingen fara för liv men han har svårt att minnas och hittar inte ord när han ska förklara saker och ting. Det är märkligt hur Gud straffar de goda och belönar de onda. Det är egentligen bara två saker som är rättvist med livet och det är åldern och döden, det kan inga pengar i världen förändra.

Igår kväll var jag på inflyttningsfest i Jönköping. En salig blandning människor. Allt från sunkiga, långhåriga hårdrockare till eleganta och vältaliga akademiker som jag själv. Naturligtvis så var det lekar, detta djävulens gissel. Mycket tveksam lagindelning där mina lagkamrater helt saknade vinnarskalle vilket gjorde att vi blev sist. Inte konstigt  att det vinnande laget vann eftersom de hade en deltagare som på permanent basis förenar sig i köttet med domaren. Nåväl det var en trevlig kväll men av förklarliga skäl så kände jag inte det där absoluta partysuget.

Nu börjar min sista vecka på Kongsber. Det känns skönt och det ska även bli skönt med lite påfyllning i den sinande plånboken.

Over and out

Kommentarer
Postat av: Henke penke

Låter ju inte roligt de där med Anders du.. Hoppas att han blir pigg o allert snart igen du.. Inflyttningsfesten lät dock lite roligare du :)

2009-07-22 @ 11:28:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0