Anarkist!

Hej!
Nu har jag ballat ur helt. Struntar totalt i lagar och förordningar och bara följer vad min lust säger mig. Idag var jag bakis på jobbet och det var nog fan första och sista gången för så seg som jag var idag var mycket längesen. Var på Pubafton på Sägnernas igår och det blev några öl mer än vad det var tänkt från början. Jag var bjuden på förfest där jag hade blivit utmanad på Buzz. Från början trodde jag att vi skulle vara tre, fyra stycken men nej då. Det bara vällde in folk som på vilken studentfest som helst. Jag måste säga att Buzz är ett riktigt skitspel. Här trodde jag att det hade med allmänbildning att göra men när vinnaren vinner p.g.a kunskap i tecknade filmer då går det inte att ta på allvar. När dessutom vinnaren var allt annat än ödmjuk efter vinsten så blev jag ledsen och nedstämd. Har svårt för sånt och när jag vinner så behandlar jag alltid min motståndare med respekt. Väl ute på Sägnernas så blev det som sagt ett par öl mer än planerat men det blir så när byborna vill bjuda bygdens store son på öl eftersom de ser det som en ära (tack Larry).

Jag var allt annat än körbar i morse när jag satte mig i bilen men som sagt så är lagar nåt som jag inte tar den minsta notis om. Jag gjorde inte många knop idag och var vresig och tvär mot damerna i fabriken. De som i vanliga fall tindrar så med ögonen när jag majestätiskt kommer glidande med min truck med glad och vänlig uppsyn blev nu chockade av korta och sura svar. På tal om Kongsberg så har jag fått sparken därifrån och gör min sista dag imorgon. Hade blivit lovad två veckor till men nu gick fackordföranden in och satte stopp för det. Det är första gången jag har nån som helst kontakt med facket och det är ett härligt första intryck. Jag känner mig smutsig och våldtagen efter denna behandling och min arbetsmoral är lika med noll. De lämnar mig som ett kadaver åt gamarna och skrattar mig hånfullt rätt upp i ansiktet.


Som sagt sista dagen imorgon och sen direkt efter utstämplingen drar vi på träningsläger på Visingsö. En hård vecka väntar med sju fotbollsträningar på sex dagar. Det kommer göra gott åt sidofläsket.


Over and out


Kommentarer
Postat av: Henke penke

Haha.. mobban. Bakfull på jobbet.. Det är vardagsmat. Skulle vilja se dig sådär sur o tvär.. E ju inte van att se dig sådan.. hehe

2009-07-31 @ 17:26:53
Postat av: M

Facket är inget att ha. Dom biter sig själv i foten näst intill jämt och dessutom gör de flesta medlemmarna björntjänster i sista slutet. Det är bättre att stå på sina egna ben, det har jag jämt gjort, vilket jag absolut aldrig har ångrat. /Din trädhuggarpolare från förr.

2009-08-01 @ 13:26:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0