Kritik

Hej!
Idag så fick man sig då en tidig julklapp. Det var Kongsberg som iklädde sig den röde skrockande gubben med vitt skägg. Jag har nämligen blivit varslad. 60 personer får gå men 50 av dem erbjuds ny visstidsanställning, antingen direkt eller under januari. Jag var nu en av de lyckligt lottade som man gladeligen pissade på och skickade ut i bidragssverige d.v.s jag fick ingen ny anställning alls. Det mottogs inte med någon större glädje, inte för att arbetet ger mig något större utbyte men jag har ändå trivts rätt bra. Inte så monotomt som industriarbete kan vara utan ganska fritt och varierande. Framförallt är det pengarna jag kommer sakna och nu skjuts flyttplanerna ännu mer på framtiden, vilket är bittert.

Jag tänkte berätta lite om Kongsberg (som om jag inte gjort det tidigare), denna oas i det demokratiska Sverige som fortfarande påminner om vilken diktatur som helst. Kritiskt tänkande och oliktänkande ses inte med blida ögon utan jämställs med kriminiella handlingar. Personerna bli obekväma och försvinner ut i perifera roller utan inflytande. Alla nya förslag ska mötas med en hallelujastämning och ställer man inte upp på det så "tänker man fel". Nu lämnar jag alltså det här stället igen och jag hoppas att våra vägar aldrig mer korsas men vis av erfarenhet så ska man aldrig säga aldrig.

Over and out

Kommentarer
Postat av: Henry

Tråkigt att höra att du blivit varslad men om man ska försöka att se det positivt så kanske det ger nya möjligheter till ett nytt arbete.

Vi höres!

2009-12-10 @ 11:03:56
Postat av: lollo

ja man blir ju aldrig förvånad när det gäller detta företaget

2009-12-10 @ 11:57:32
URL: http://louiseosbeck.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0