Inställt

Hej!
Idag har jag laddat som fan för höstpremiären i div 5 Östra Västergötland. Jag har fyllt mig till bristningsgränsen med kolhydrater för att mina enorma muskler ska få den energi de kräver för att löpa konstant i 90 min. Jag har laddat mentalt med positiva bilder i huvudet från de få matcher i karriären jag faktiskt spelat bra. Det är väldigt korta sekvenser och man får gräva djupt i skallen för att hitta dem kan jag tala om. Jag satt här hemma som en frustande tjur och bara väntade på att få springa ut på mattan för att köra över motståndarna. Men vad händer? Jo vädergudarna spelar oss som vanligt ett elakt spratt och himmelens portar öppnades på vid gavel. Att det finns så mycket vatten i atmosfären tycker jag är fascinerande. Det blev naturligtvis inställt och all den mat jag slängt i mig gör att jag nu sitter här och känner mig som en fet padda. Och tjejer det är ingen idé att kyssa mig jag kommer inte att bli en prins. Nu var det väl ingen som kände något påträngande behov att göra det ändå men lika bra att vara ärlig så ingen lägger onödig energi på att möta mina torra läppar.

Imorgon bär det av till Stockholm för att träffa vänner och se vad huvudstadens nöjesliv har att erbjuda. Det är skönt att se att SJ inte utnyttjar sitt monopol till att ta hutlösa priser (obs ironi). Här uppmanas vi att tänka på miljön men då ska det väl för fan inte vara meningen att det ska vara billigare att ta bilen än att åka tåg. Jag fick tag på bussbiljetter som blev billigare tur och retur än vad en enkel resa med tåg hade kostat. Så det fick bli buss även om jag hatar att åka buss. Trångt och jävligt och sällan fungerande toaletter. Men det är bara att tugga i sig för, Stockholm here I come!

Over and out

Kommentarer
Postat av: Emelie

Tips: Ta "Veolia-tåg" Skitbilliga och bra för en fattig student! Biljetterna ska nog finnas på Sj´s hemsida har jag starkt för mig.

2009-08-26 @ 09:39:45
URL: http://bingelon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0