Gravt alkoliserad

Hej!
Nu har jag gått ner mig totalt, det är bara en tidsfråga innan jag hamnar i rännstenen simmandes i mitt eget urin sökandes efter mer sprit för att göra misären total. Tänkte ta en vit helg men det sket sig å det grövsta kan man säga. Istället blev det fest både fredag och lördag. Jag är för gammal för ett sådant leverne nu och är mer än lovligt seg idag.

I fredags så var jag på utflyttningsfest hos vår lagkapten som har beslutat sig för att lämna det sjunkande skeppet men istället för att göra som en kapten ska och följa skutan till botten var han den förste som hoppade ur för att rädda sitt egna skinn. Det var mest folk från laget som var där och det har blivit en klubb för inbördes beundran. Vi stryker varandra medhårs och smörjer egona till abnorma proportioner. Det är ryggdunkningar och bröstkorgar som blåses upp i tron att vi egentligen är jävligt bra. Sen att dagens ungdom inte har någon respekt för oss äldre blev väldigt tydligt i vår senaste match, jag som alfahanne i laget anser mig ha ensamrätt på att skälla på mina lagkamrater, fick mothugg av en liten sketen junior. Jag blev helt ställd av den lille pojkens försök att sticka upp men lämnade det obesvarat för att inte ställa till en scen. Som vanligt så blev det en hel del sprit och det avslutades med tequila på Teds altan. Inget begåvat beslut, jag hann dessförinnan med att visa mina akrobatiska färdigheter när jag svingade mig över ett staket men hamnade platt på ryggen till hånfulla skratt.


Igår var det 25-årsfest på ett behändigt avstånd från vårt hus, nämligen på andra sidan vägen. En diger folksamling hade samlats för att hylla Susanna på hennes årsdag. Det var småbarn och vuxna i en härlig blandning och stämningen var gemytlig. Som tur var så tog de som hade sina barn med sig sitt förnuft till fånga och tog med dem hem för volymen steg i takt med alkoholintaget. Naturligtvis så var det lekar som jag älskar så innerligt. Det blev alltmer urballat och när klockan slagit midnatt var det kaos. Folk låg bara i högar och det fanns ingen struktur på det alls längre. Själv hamna jag i en buske dock med lite hjälp av en barmhärtig samarit, tyvärr så fanns det brännässlor på andra sidan och det gjorde att min känsliga hud blev generad och röd. Det har pulserat i armjäveln hela natten av dessa gröna djävulsväxter. Festen som sådan var riktigt lyckad. Inga sura miner bara genuin och naiv livsglädje och lycka.

Denna söndag har tillbringats på stranden för reinkarnation men jag vet inte om det har hjälpt.


Over and out


Kommentarer
Postat av: Henke penke

Måste ju säga att jag faktiskt blir lite avis på festerna mobban.. Jag vill oxå partajja lite granna i sandhem snart!! Men festar du bara 2 ggr/ vecka behöver du inte vara orolig för att hamna i rännstenen :).. hehe.. Du får återkomma när det blir 5ggr/vecka. hehe.. Hoppas att allt är frid o fröjd hemma i sandhem iaf.. Saknar alla där hemma!!! kramar

2009-08-12 @ 12:47:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0