SM-GULD!!

Hej!
Så har då årets ishockeysäsong avslutats och det gick som man hade hoppats. Färjestad BK är åter svenska mästare efter att ha lånat ut bucklan i två säsonger. Nu är den där den hör hemma, i ack Värmeland du sköna. Men det satt hårt inne, HV bjöd iallafall upp till dans till tonerna av Sven-Ingvars. Det är en skön eufori när ens lag går hela vägen. Nu kanske många tycker att jag är en medgångssupporter som håller på ett lag som Färjestad som alltid är med längst upp. Detta vill jag dock avfärda direkt. Jag började hålla på dem i väldigt unga år och sen dess har min kärlek bestått. Trots att den har svalnat lite men det beror mest på att mitt hockeyintresse inte är vad det har varit. Men när det är final blossar det upp igen. Extra skönt att spöa just HV71, ett lag jag verkligen avskyr. Mest för deras fans, de mest enögda och blåsta i hela Sverige. Skönt att Jörgen Jönsson fick avsluta med ett guld, det är han väl värd.

Grattis Färjestad!!

Over and out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0