Kulturellt

Hej!
Ja då har då David lämnat Kristianstad och begett sig hem till hemmets trygga vrå efter en äventyrlig helg i Skåne. Igår så gav vi oss ut på en kulturell pilgrimsfärd i detta vackra landskap. Vi hade beslutat oss för att besöka Österlen för att fylla våra sinnen med ny kraft och kreativitet. Första stoppet blev i Kivik där en rundvandring i hamnen och en glass blev aktiviteterna där. Sen tog den röda faran oss vidare, vi körde lite planlöst runt men jag hade full tilltro till min inre GPS, David var dock mer skeptisk och skruvade nervöst på sig i sätet. Vid de efterföljande stoppen fick vi känna på historiens vingslag. Vi stannade först vid Glimmingehus som ska vara Sveriges bäst bevarade medeltida borg.


David poserar på ett divigt sätt framför Glimmingehus.

Vid nästa anhalt så blev historien ännu mera påtaglig. Rysningar i hela kroppen när man såg den imponerande stensamlingen, Ale Stenar. Men mest rös jag för att det blåste nåt så fruktansvärt och hård som jag är så körde jag i shorts.


Ale Stenar med ett tjejgäng som helt utan skam i kroppen öppnade en flaska champagne.

Efter allt detta var vi helt matta i kroppen av alla kulturella upplevelser och det började även suga i öltarmen. Men jag hade en stor upplevelse kvar. David hade lovat att slänga ihop en trerätters och jag förväntade mig att få uppleva en gastronomisk orgasm. Som det kapitalistsvin han är hade han även inhandlat champagnen Gula Änkan. Det blev räkor, hemmagjord majonnäs och champagne till förrätt. Vitlöks och rosmarinspäckad lamm med potatispuré till huvudrätt. David pratade föraktfullt om att det är det närmsta lammkött jag kommer, och en viss poäng har han väl. Till efterrätt en vit chokladmousse med passionfrukt. Ja ni hör ju, det blev inte bara en orgasm utan en fontänorgasm i gastronomisk anda.

Sen söps det. Hög stämining och glada tillmälen. Min favoritblatte Nermin dök upp. Och som den sanne blatte han är så agerade han svarttaxi in till stan där vi skulle svinga de lurviga.

Nu är det tyst och lugnt här igen, Jag har intagit horisontalläge i soffan hela dagen för att bli människa igen.
Tack för en trevlig helg David!

Over and out

Kommentarer
Postat av: Henke penke

Hej hopp mobban.. Ni verkar haft en superhelg. Hade gärna varit med er får jag ju säga :).. Men jag erkänner väl att jag har det rätt så ok här på Kreta oxå.. Varmt som faan :).. O sol hela dagarn.. kram

2009-04-20 @ 20:02:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0