Julfest!

Hej!
I fredags så var det då dags för julfest med mina gamla arbetskamrater på Kongsberg. Man kan väl säga att festen hade de ingredienser som en julfest ska ha, glädje, sprit, god mat och bråk. Stämningen var förväntansfull och alla samspråkade på ett vänligt och givande sätt. Min blogg fick en unison hyllning och ingen kunde ta miste på den självgodhet jag utstrålade efter detta. Maten som inmundigades var hämtad från Pallas Athena i Jönköping och bestod av grekisk grillbricka, inte mycket till julmat där inte men det var som balsam för själen. Mårten åt som vanligt för tre personer, det finns ingen botten i den karln när det gäller mat. Som vanligt när det är fest så kommer det objudna gäster men eftersom även de var kongsbergare så släpptes de in. Den ena av dessa personer visade genast stor tacksamhet för denna vänliga gest genom att på ett drygt och nedsättande sätt kommentera en arbetskamrats kroppsbyggnad. Björn som stackarn heter tände på alla cylindrar och talade med stora bokstäver. Det lugnade emellertid ner sig men den här objudne gästen var inte klar för kvällen. Vid ett senare tillfälle när han inte fick ta så många öl han önskade så tror vi (vilket inte är bekräftat) att han ringde till polisen och berättade att vi sålde öl. Då tog det jävlar i mig hus i helvete. Med kraftigt våld kastades han ut ur lokalen med trasiga glasögon som följd. Men efter hans beteende under kvällen så förtjänade han det. Ska dock påpekas att jag inte deltog i denna våldsama aktion, man vill ju inte bli smutsig.

Kvällen avslutades med att jag svävade på moln. Det blev en liten efterfest med lite nytt folk där en vacker kvinna hade förärat oss med sin närvaro. När hon skulle gå så hittade hon inte sin väska och jag gjorde då på ett gentilt och gentlemannamässigt sätt en insats och hittade den åt henne. Hon tackade mig genom att helt plötsligt böja sig fram och ge mig en varm och kärvänligt puss på munnen. Jag blev alldeles knäsvag och sprack upp i ett leende som inte ville lägga sig. I min värld är det en stor händelse och jag kunde senare somna som en lycklig man. En trevlig kväll får man ändå säga.

Over and out

Kommentarer
Postat av: bull

vilka kasta ut han?

2008-12-22 @ 08:00:38
Postat av: En fest deltagare

Vilka som kasta ut vem kanske inte har någon betydelse i detta samanhang. Huvudsaken är att sådana här personer med taskig attityd inte förstör mer än vad han gjorde.

2008-12-22 @ 12:23:28
Postat av: bull

Håller med ;-)

2008-12-23 @ 09:53:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0